Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:29:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Instalatie problematiek  (gelezen 15644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #15 Gepost op: 9 april 2014, 21:54:30 »
Ik heb ten einde raad maar een Fix-programma gedownload. Dit programma heet - nvd32dum.dll - en op de pc laten "draaien".
En zowaar, het probleem is opgelost. De wizard is verdwenen en zover en zolang geen melding meer gehad.

Daarna de programma verwijderd uit de files.

OB1 hartelijk dank voor het meedenken in deze.

Groet,
Boyo.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #16 Gepost op: 9 april 2014, 23:45:26 »
Hallo Boyo,

We gaan eens kijken.

 Download Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
standardsearch;
installedprogs;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #17 Gepost op: 10 april 2014, 10:12:33 »
Hallo Peter,

Dank voor je reactie op mijn verzoek aan jou.

Hierbij dan het resultaat van het onderzoek op de pc met Zoek.zip.

Groet,
Boyo

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #18 Gepost op: 10 april 2014, 20:29:34 »
Hoi,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
(indien de-installatie van een item mislukt, ga dan verder met de volgende.)
    AccelerateTab
    Java 7 Update 45
    Surfing Protection
Herstart de computer.

Stap 2:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
C:\Windows\Sysnative\roboot64.exe;f
C:\Windows\Sysnative\Tasks\Driver Booster SkipUAC (Hans);f
C:\Users\Hans\AppData\Local\Avg2014;fs
C:\Windows\System32\roboot64.exe;f
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\IObit\IObit Uninstaller;fs
C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 7;fs
C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Malware Fighter;fs
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware;fs
C:\Program Files (x86)\AVG;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare;fs
C:\Windows\SysNative\tasks\Driver Booster Scan;f
C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster;fs
C:\Program Files (x86)\IObit Apps Toolbar;fs
C:\Program Files (x86)\IObit\LiveUpdate;fs
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\extensions\ascsurfingprotection@iobit.com;f
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\extensions\staged;fs
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\extensions\{58d2a791-6199-482f-a9aa-9b725ec61362};f
C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2vsp2z61.default\extensions\{badea1ae-72ed-4f6a-8c37-4db9a4ac7bc9};f
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Advanced SystemCare 7"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2773739452-518090841-205440399-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"SUPERAntiSpyware"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"Advanced SystemCare 7"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2773739452-518090841-205440399-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
"avg_spchecker"=-;r
jfmjfhklogoienhpfnppmbcbjfjnkonk;chr
glmfgahfleepmdfffonfckpmkondpdkg;chr
jgjafhkemfjfgdmjcmhofijphjmaanak;chr
{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6};c
LiveUpdateSvc;s
msconfigcheck;
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #19 Gepost op: 11 april 2014, 09:38:40 »
Hoi,

Peter, hierbij dan weer een bijlage na het tweede onderzoek met Zoek.zip.

Groet,
Boyo

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #20 Gepost op: 11 april 2014, 19:26:41 »
Hoi,

Stap 1:
Download Junkware Removal Tool by Thisisu.
Bewaar het op je bureaublad of verplaats het daar naar toe.

Sluit alle openstaande programma's.
Let op: Schakel de realtime-protectie van je antivirus programma tijdelijk uit. Dit kan JRT in de weg zitten.
Hier en hier vindt je hoe antivirusprogramma's en spywarescanners kan de-aktiveren.
Windows XP: Dubbelklik op JRT.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op JRT en klik op 'als Administrator uitvoeren...'.

Tijdens de scan van JRT.exe zullen tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, dit is normaal.
Wacht geduldig tot de scan klaar is, dit kan een tijdje duren.
Na het scannen zal een log op je bureaublad geplaatst worden en automatisch geopend worden met de naam "JRT.txt".
Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Ga naar ESET Onlinescanner

Klik op de blauwe knop "Run ESET Online Scanner".
Er kan een popup verschijnen als je niet Internet Explorer gebruikt. Klik dan in de popup op de link "http://download.eset.com/special/eos/esetsmartinstaller_enu.exe" om het programma eerst te downloaden. Voer het daarna uit. 
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Installeer het ActiveX control.
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
Klik op "Advanced Settings" en vink aan:
- Scan for potentially unwanted applications
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

 TIP: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.

Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan even duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
 TIP: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 3:
Vertel hoe het nu gaat.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #21 Gepost op: 12 april 2014, 16:49:41 »
Hoi Peter,

Hierbij dan enkele bijlagen van het resultaat met JRT en ESET.
N.a.v. de controle met ESET heb ik tot nog toe met hetgeen wat gevonden niets gedaan. Ik wacht even op je antwoord. Of toch maar finishen. Ik heb even in ESET in de map de quarantine gekeken en daar maar 10 regels i.p.v. 12. De eerste twee(rode) regels zijn niet opgenomen.
Deze controle heeft even geduurd omdat mijn twee externe harde schijven ook zijn meegenomen.

Wanneer ik via msconfig naar het tabblad opstarten ga, dan zie ik een regel AVG Internet Security staan met een locatie. AVG gebruik ik op dit moment niet(voorheen wel) en staat ook niet aangevinkt. Wat zal ik hier mee doen?

Op deze topic kunt je lezen wat er allemaal hiervoor heeft plaatsgevonden tussen OB1 en mij. Op aanraden OB1zijn diverse programma's weggehaald. Welke zou ik eventueel weer kunnen gebruiken als alles weer lekker loopt?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #22 Gepost op: 12 april 2014, 17:28:06 »
Hoi,
Citaat
Wanneer ik via msconfig naar het tabblad opstarten ga, dan zie ik een regel AVG Internet Security staan met een locatie.
Alle uitgeschakelde en niet meer bestaande startupitems zouden reeds verwijdert moeten zijn.
AVG 2014 staat nog in de softwarelijst. Mogelijk staan er nog meer restanten van AVG op je computer.

Stap 1:
Deinstalleer AVG 2014.
Herstart de computer.

Download AVG Remover (64-bits) 2014 en bewaar het op je bureaublad.
Start op het bureaublad avg_remover_stf_x64_2014_4116.exe om AVG compleet te verwijderen.
Herstart de computer.

Stap 2:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
msconfigcheck;
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Citaat
Welke zou ik eventueel weer kunnen gebruiken als alles weer lekker loopt?
Die verwijderde programma's zijn niet nodig.

Stap 3:
Download SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.
Let op: Indien een van je beveiligingstools rapporteert dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #23 Gepost op: 12 april 2014, 18:20:33 »
Hoi,

Hier weer overzichten bijgevoegd.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #24 Gepost op: 12 april 2014, 21:41:47 »
Hoi,

Is AVG nu verwijdert uit de lijst "Opstarten" in MSCONFIG ?

Mozilla Firefox updaten:
Start Mozilla Firefox.
Klik op menu Help - Over Firefox.
Klik op Controleren op updates.
Na het downloaden, klik op Herstart om bij te werken.


Zijn er nog problemen merkbaar?

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #25 Gepost op: 13 april 2014, 10:42:36 »
Excuses Peter dat ik niet gemeld heb dat AVG verdwenen was uit bedoelde lijst "Opstarten" in MSCONFIG.

Tot nog toe loopt alles weer perfecto. Er zijn geen problemen merkbaar.

Ik heb echter nog twee vraagjes:

Citaat
Citaat
Welke zou ik eventueel weer kunnen gebruiken als alles weer lekker loopt?

Die verwijderde programma's zijn niet nodig.

Dit roept bij een vraag op; ik moet toch bij tijd en wijle defragmenteren of mij zoekopdrachten op internet opschonen maar deze programma's zijn immers eruit gehaald.

Zoals je wel gezien hebt zit er een beveiliging van F-secure op. De beveiliging wordt door Ziggo gebruikt en "draait" op dit moment op deze PC(hoofdmachine). Dit is door Ziggo aangeboden en is gratis en is bestemd één PC. Daarnaast worden er nog eens vier PC's gebruikt. Wil ik deze vier ook laten beschermen door Ziggo dan moet ik een abonnement nemen.
Op de vier andere PC's maak ik gebruik van de gratis versies zoals AVG, Ccleaner Malwarebytes enz. Een abonnement kost niet veel voor alle machines, maar wat is wijsheid hierin. Er is namelijk ook nog een website die regelmatig wordt bijgewerkt en door mijzelf wordt ondergehouden. Ik weet dat er genoeg koopprogramma's zijn als AVG, AVIRA o.i.d. Wellicht dat je mij kan adviseren.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2014, 14:28:27 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #26 Gepost op: 13 april 2014, 14:27:34 »
Hoi,

Citaat
ik moet toch bij tijd en wijle defragmenteren of mij zoekopdrachten op internet opschonen
Deze programma's zitten al standaard in Windows 7.
Defragmenteren:
 Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset - Schijfdefragmentatie
Schijfopruiming:
 Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset - Schijfopruiming


AVG 2014 Free is een goed alternatief.
Daarnaast preventief om de 2 weken met Malwarebytes scannen.

Voor een betaalde versie kan je eens kijken naar ESET Smart Security.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Installatie problematiek
« Reactie #27 Gepost op: 13 april 2014, 18:44:47 »
Peter,

Ik ben zeer content met de hulp die je mij hebt geboden aangaande de problemen die ik heb ondervonden en inmiddels zijn opgelost.
Mede dank zij jou staat NL Computer forum bij mij hoog aangeschreven.
Ik probeer dan ook af en toe mijn steentje bij te dragen wanneer ik rare situaties ondervind en deze dan zelf heb kunnen oplossen. De oplossing(en) plaats ik dan op dit forum. 

Ik ga mij verdiepen in je laatste suggesties.

Nogmaals dank.
Boyo.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Instalatie problematiek
« Reactie #28 Gepost op: 13 april 2014, 21:58:27 »
Graag gedaan :)