Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:55:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: ubuntu 12.04  (gelezen 14724 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
ubuntu 12.04
« Gepost op: 20 april 2014, 09:19:00 »
Zijn er nog mensen overgestapt op Ubuntu (12.04 lts) ?

Ik heb aardig wat uitgepuzzeld bv hoe je de resolutie eenvoudig kunt verhogen als die standaard niet mogelijk is bij bv nvidia-kaarten.
De vervelende banner weg uit het software center.
De swap file vergroot,bij een wubi installatie.Voorkomt crashen bij teveel geheugengebruik.
Als je Lubuntu vanuit Ubuntu ernaast zet dan krijg je vervolgens bij opstarten van Ubuntu het Lubuntu logo te zien,ook op te lossen.

Groet,Paul

Offline OB1

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: ubuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2014, 21:18:29 »
Er is nu/binnemkort een nieuwe LTS versie uit genaamd Ubuntu 14.04, maar zelf gebruik ik geen Linux varianten dus kan ik er verder niks over zeggen.

Verstuurd van mijn GT-S5839i


Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: ubuntu 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2014, 23:45:14 »
Ja ik heb het gezien.Volgens mij geen spectaculaire veranderingen in die nieuwe versie,hopelijk blijven die nieuwe versies op oudere systemen werken.
Maar 12.04 kan nog mee tot in 2018 dus ik maak me nog geen zorgen.

Ik probeerde net een bericht te plaatsen via de add-on van thunderbird genaamd thunderbrowse,daarmee kun je direct vanuit een mail in je emailprogramma naar de site toe,maar dat lukte niet.Kreeg een foutmelding.Jammer.

Ben niet ontevreden over Ubuntu na XP ,alleen weet ik niet of het nu zo slim is geweest om hem met wubi te installeren.
Je kunt hem trouwens makkelijk met wubi installeren in windows,als het niet bevalt is het zo uninstalled,paar seconden.

Paul

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: ubuntu 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2014, 17:01:22 »
Hallo Paul,

Ik heb in mijn computer kamer een oude PC staan waarop de nieuwste versie van Ubuntu draait. Deze gebruik ik voor 'lekker hobbieën en klooien op de pc met linux' en er draait een web, file en ftpserver op die we vanaf elke computer, laptop enz. in ons huis kunnen benaderen. Om probleem vragen te kunnen beantwoorden, als ik dan de oplossing weet, kan ik dat reproduceren, meedenken en beantwoorden. Dus geloof mij, ik volg je berichten met interesse :)


Het is overigens altijd interessant dat mensen met alternatieve besturingssystemen aan de slag gaan, het vergroot je wereld.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: ubuntu 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2014, 19:14:13 »
Hallo Ruud,

Mooi dat de nieuwste versie van Ubuntu toch ook nog op een ouder systeem werkt.
Bedankt voor het laten weten dat je het volgt :-)

Ik heb net alle mails en het adresboek van outlook express overgezet naar Thunderbird.

Blijkt toch lastiger dan gedacht.Emailprogramma Evolution kan het wel goed importeren maar Thunderbird niet.
En omzetten vanuit Evoltion naar het bestandstype dat Thunderbird ondersteund (.mbox) geeft enorm grote bestanden.
Voor 19 mails al over de 100 MB!

Op de een of andere manier is het heel lastig te vinden op het internet hoe je het moet doen.
(ze komen allemaal met converter programma's voor de OE .dbx bestanden,of ik heb daar zelf op gezocht dat kan ook....)
Toevallig las ik ook nog de reacties bij een artikel en zo op de tip gekomen om thunderbird op windows te installeren.
Na de installatie daar krijg je een vraag of je alles wilt importeren vanuit outlook express.

Op die manier kun je alle benodigde bestanden krijgen.

Vriendelijke Groet;Paul