Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

224 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:56:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows Movie Maker frustraties.  (gelezen 19381 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pompebled
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 58
  • Geslacht: Man
Windows Movie Maker frustraties.
« Gepost op: 29 april 2014, 23:10:52 »
Goedenavond!

Ik heb sinds kort een Mobius camera, die verrassend goede video's van dit type maakt:
QuickTime-film (.MOV)

Afspelen via de Windows Media Player gaat prima, maar de clips zijn 10 minuten lang.
Om die te kunnen editen wil ik Windows Movie Maker gebruiken, maar ik heb nog nooit zo'n contra intuïtief stuk software meegemaakt, wat een gebruikeronvriendelijk rampenplan zeg...

Is er ergens een duidelijke tutorial (bij voorkeur in het Nederlands) te vinden die werkelijk vanaf de basis begint?
Wat ik kan vinden gaat uit van een basiskennis van WMM, die ik nog niet bezit; de frustratie loopt dan ook hoog op, als het programma de stukken die ik wil wissen, behoudt en de stukken die ik wil houden, weggooit.

Een ander editing programma is ook goed.

Groeten, Jan.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Windows Movie Maker frustraties.
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2014, 11:59:22 »
Hallo Jan,

Ik zie geen reacties. Zit je nog met dit probleem? Ik ken dat Movie Maker van heel vroeger en zo belabberd was het toen nou ook niet. Ik heb Windows vaarwel gezegd, maar ik doe wel heel wat video editing.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline pompebled
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 58
  • Geslacht: Man
Re: Windows Movie Maker frustraties.
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2014, 13:16:23 »
Hallo Just,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat marginaal beter; ik omzeil het probleem, door in de software van de Mobius de lengte van de clips te reduceren tot drie minuten, dan kan ik eenvoudiger stukken weggooien en de delen die ik wil gebruiken houden, er staat dan minimaal footage op die ik ook zou willen verwijderen, maar dat door de beperkingen van mijzelf en WWM niet kan doen...

Groeten, Jan.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Windows Movie Maker frustraties.
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2014, 21:03:07 »
Hallo Jan,

Video editing is technisch een behoorlijk ingewikkelde kwestie. Het vraagt ook veel van de computer.

Die clips waren tien minuten per clip. Als je geen zware computer hebt kan je er wellicht maar 3 of vier op de tijdlijn zetten om te editen. Daarna krijgt je pc het zo zwaar dat het programma gaat hikken. Met clips teruggebracht tot 3 minuten gaat het dan een stuk beter.

Zegt dit verhaal je iets? Vertel iets meer over wat je met die clips wilt doen en hoe lang de totale video zou moeten worden. En wat voor profiel? 720p, 1080p, 4K (Ik roep maar even wat)

groet,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers