Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

157 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:37:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Verdwenen Wifi verbinding  (gelezen 19799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Suusje36
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Verdwenen Wifi verbinding
« Gepost op: 2 mei 2014, 18:07:49 »
Ik heb een nieuwe desktop aangesloten bij mijn schoonouders. Deze dekstop zit met een kabel aangesloten op de router. Hij kan ook draadloos verbonden worden en dat werkt allebei goed.
Echter... ze hebben ook een laptop die voorheen altijd draadloos was verbonden. Maar nu is op een of andere manier de netwerkverbinding op de laptop verdwenen. Hij wordt niet meer weergegeven in de lijst met beschikbare netwerkverbindingen. Er staan wel een heleboel verbindingen uit de omgeving op, maar niet die van hen zelf. Bekabeld kan hij wel aan de router en dat werkt goed, maar dat is natuurlijk niet wat je wil met een laptop.
Ik heb deze laptop even mee naar mijn huis genomen en hier herkende hij de draadloze netwerkverbinding zo maar.
Wat kan ik nu doen om dit te herstellen?
Alvast bedankt!

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Verdwenen Wifi verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2014, 16:59:40 »
Hallo Suusje36,

We gaan er van uit dat de wifi hardware goed werkt want anders is dat het probleem. Zit er op de laptop een (schuif)knopje waarmee je wifi kunt uitschakelen? Dan deze uitzetten, een minuut wachten en weer inzetten.

Als dit niet de oplossing geeft, start dan het netwerkcentrum en kies voor de optie 'Diagnose en Herstel'.  Vaak geeft deze bij een probleem een foutmelding. Kun je deze foutmelding dan doorgeven?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline zoeloe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
    • http://pc-algemeenhobbyforum.be
Re: Verdwenen Wifi verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2014, 19:49:32 »
Als de laptop bij jou thuis draadloos zonder meer werkte, dan ligt het probleem bij de modem/router
van je provider heb je waarschijnlijk inlog gegevens ontvangen deze dien je dan ook in te geven in de router/modem zelf via je browser kan je in je modem/router geraken, ik denk http://192.168.1.1
groeten
zoeloe

Offline Suusje36
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdwenen Wifi verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2014, 19:17:23 »
Na veel zoeken en proberen, had ik het een beetje opgegeven. Maar toen ik vandaag tussen de netwerkverbindingen keek, stond de goede verbinding er ineens weer tussen. En het werkt weer als vanouds. Helaas kan ik dus niet zeggen wat de oplossing is, want ik heb, eerlijk gezegd, geen idee. Maar het werkt weer, da's her belangrijkste.
Dank je wel voor jullie reacties!