Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

204 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:12:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nieuw modem installeren (Telfort)  (gelezen 18774 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Nieuw modem installeren (Telfort)
« Gepost op: 28 mei 2014, 13:15:20 »
Van Telfort een tijdje geleden een nieuw modem ontvangen en ik kan me er langszaam toe zetten om het te gaan installeren.
Het is de Experia Box V8 .Het is wel een heel pakket dat ik heb ontvangen ook met splitter enzo.
Volgens mij kun je toch gewoon de oude splitter laten zitten of zijn die ineens ook in kwaliteit verbeterd en moet je die ook vervangen.
Het staat niet in de folder die er bij zit.

Er staat ook dat je hem aan de muur kunt bevestigen maar er staat niks over ventilatie.Kun je hem onder een boekenplank zetten,zo'n 20 cm eronder of is dat onvoldoende qua luchtstroming? 

Heeft iemand dit al met goed gevolg aangesloten?

MVG,Paul

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw modem installeren (Telfort)
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2014, 15:50:16 »
Hallo Paul,

Bij mij heb ik het modem in de meterkast geplaatst, ook tegen een wand. Aan de achterkant blijft voldoende ruimte over voor ventilatie. Net even gevoeld maar bijna geen warmte te voelen. Ik heb gewoon alle bijgeleverde materialen gebruikt, zo blijft alles nieuw :)
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw modem installeren (Telfort)
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2014, 16:34:37 »
Hallo Ruud,

Ik heb het gisteren geinstalleerd en de oude splitter laten zitten en het werkt goed zo te zien.Maar ik denk dat voor jou methode ook wel wat te zeggen is.Ik heb het modem voor de zekerheid wat over de rand van de boekenplank gezet en gelukkig kunnen al m'n (4) kabels dat net halen.
Met kabels naar de computer is het vanuit de meterkast wel ingewikkelder denk ik.
De wifi installeren bewaar ik voor een andere keer.
Ze raden ook nog aan om het modem een week lang continu aan te laten staan dus dat doe ik dan ook maar :-)

Groet,Paul

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw modem installeren (Telfort)
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2014, 16:22:43 »
Hallo Paul,
Citaat
Met kabels naar de computer is het vanuit de meterkast wel ingewikkelder denk ik. De wifi installeren bewaar ik voor een andere keer.
Ik heb bij KPN zo'n Homeset gekocht. Daarin zaten 3 homeplugs die ik nu gebruik zonder dat ik allerlei kabels moest trekken. Wel moet ik wat snelheidsverlies op de koop toe nemen maar het is wel makkelijk.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit