Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

356 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 06:48:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows niet meer legitiem?  (gelezen 11246 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Windows niet meer legitiem?
« Gepost op: 14 juni 2014, 21:24:47 »
Hallo jongens,

Zit even met een zojuist opgekomen probleem. Krijg ineens de mededeling dat mijn exemplaar van Windows 7 niet legitiem zou zijn. (Build 7601). Complete onzin natuurlijk want ik heb deze computer (Medion desktop) enkele jaren geleden gekocht compleet met geinstalleerde Windows 7. Nu heb ik ineens een zwart bureaublad en die mededeling rechtsonder. Hoe kom ik daar vanaf? Is dit een virus? Weet iemand raad? Alvast hartstikke bedankt. Sorry misschien, maar was er al een topic over dit probleem?

Frans Alten

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2014, 21:44:13 »
Hallo,

Lees dit eens: http://support.microsoft.com/kb/2008385/nl

Kan je daar iets mee?

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2014, 23:53:28 »
Hallo Peter,

Super bedankt voor je snelle reactie, maarruh, heb je dat (automatisch vertaalde) relaas zelf wel eens bekeken? Dacht je echt dat dit voor een modale computergebruiker te volgen is? Is er niet een wat simpeler (en veiliger) oplossing dan het hele register overhoop te halen? Opnieuw aanmelden bij Microsoft met de productsleutel bijvoorbeeld? Al googlend zie ik dat meer gebruikers hier last van hebben (gehad). Vaak als er iets in de hardware was veranderd. Bij mijn computer is onlangs het moederbord vervangen. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2014, 00:35:58 »
Hoi,

Citaat
Bij mijn computer is onlangs het moederbord vervangen. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Ja, die kans is vrij groot.
Je kan het beste even bellen met Microsoft tijdens kantooruren op tel.nr. 020-5001500

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2014, 19:03:46 »
Zal even vertellen hoe het opgelost is.
Eerst m'n product key ingevoerd. Die werd niet geaccepteerd. Ook niet na een aantal keren proberen. Toen wist ik het niet meer. Had ook nog het probleem dat m'n speakers ineens 'zoek' waren; geen geluid dus meer. Toen maar naar de computer-reparatiewinkel gestapt. Die hadden het probleem in no time getackeld. Want wat bleek? Ik had een fout gemaakt bij het invoeren van de Product Key. Een J voor een 3 aangezien. Hoe dom kun je zijn. Maar ik hoorde dat dat wel vaker voorkomt.
Windows liet zich toen simpelweg activeren. Zonder microsoft, zonder registeraanpassingen. Alleen moest ik wel weer alle Windowsinstellingen aanpassen. Weet iemand waar de instelling van de tekengrootte zit? Die kan ik effe niet vinden. Ik bedoel niet die van de lettergrootte van 100 of 125 procent. Maar er is een andere: die van klein-middel-groot. Die vergroot ook tekens op andere plaatsen cq programma's. Want nu is zelfs Life pietepeuterig klein.
Ook de speakers doen het weer, moesten wel opnieuw drivers worden geinstalleerd. Hoop geklooi dus. Maar ik ben er nu dus (bijna) uit.
Iedereen, vooral Peter, bedankt voor goede raad.
Frans Alten

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2014, 00:04:32 »
Citaat
Weet iemand waar de instelling van de tekengrootte zit? Die kan ik effe niet vinden. Ik bedoel niet die van de lettergrootte van 100 of 125 procent.
Je bedoelt deze?
Configuratiescherm - Beeldscherm - Aangepaste tekengrootte instellen (dpi)

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2014, 12:16:23 »
Precies! Die bedoelde ik. Als ik jullie niet had....
Alleen worden nu m'n bureaublad pictogrammen weer te groot. Maar er schijnt een mogelijkheid te zijn om die handmatig te verkleinen met de muis. Heb ik eens een keer bij de hand gehad. Weet alleen niet meer hoe. Idee?

Offline zoeloe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
    • http://pc-algemeenhobbyforum.be
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2014, 17:30:31 »
natuurlijk als blijkt fout ingegeven te zijn dan krijg je de melding dat er geen legale activatie was?
normaal krijg je melding bij het invoeren bij de cijfers of letters en als deze goed is staat er een groen V bij
 
Mvg
ja er is een tooltje die je kan gebruiken om je key te achterhalen in je register, zonder deze in het honderd laten te lopen.Verder dien je te weten dat je maar als je geluk hebt dat je dezelfde key maar 5 keer kan hergebruiken.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2014, 17:57:58 »
Oke, dit was dus de eerste keer. Hopelijk is het ook niet meer nodig. Maar is goed om te weten en in achterhoofd te houden. Bedankt.

Offline BMWtje

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re: Windows niet meer legitiem?
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2014, 20:30:45 »
Wanneer het fout gaat kun je ook met Microsoft bellen.
Ik heb met Vista dit probleem een keer gehad.
Met hun hulp via de telefoon draaide binnen 10 minuten alles weer legitiem.
Wie goed doet, goed ontmoet