Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

344 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 07:50:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hallo  (gelezen 14384 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lemon85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Hallo
« Gepost op: 17 juni 2014, 21:45:06 »
Hallo, ik ben Gerald

Ik ben vanaf morgen 29 jaar en ben geboren en getogen in het Limburgse Gennep, een klein stadje (lees: dorp met stadsrechten) met veel te weinig van van alles. Hoewel dat af en toe ook zijn voordelen heeft wanneer je aan je rust toe bent.
Ik ben eigenlijk al jaren, zoals vrienden dat zeggen, een ''Computernerd'' ;)
Hoewel dat eigenlijk met vlagen is. Vroeger was het wel wat intensiever, maar met een vrouw en 2 kinderen is het logischerwijs wel wat minder geworden. Ik werk op dit moment 3 dagen in de week als postbode en ben bezig met een andere baan te zoeken. In mijn vrije dagen zit ik de laatste tijd toch wel weer wat meer achter de computer.
Het wordt tijd dat ik iets anders vind :P
Wat ik ook graag doe in mijn vrije tijd is drummen en gitaar spelen, maar daar hebben we weer andere forums voor.

Ik ben eigenlijk vanaf 1993-94 een beetje begonnen met de hobby, ik was toen een jaar of 9 en PC's daar was ik helemaal wild van. Ik leerde mezelf al snel m'n eigen .BAT bestanden maken voor bv een spelletje dat geinstalleerd moest worden. Het duurde niet lang totdat ik de PC van binnen wilde bekijken, en ik was toen ook meteen onder de indruk van alles wat ik zag in die 486DX!! wat een techniek! Vanaf die tijd ben ik toch meer een hardware freak geworden. Ik heb heel wat 286/386/486/Pentium1/Cyrix/AMD K6's pffff etc. etc.  verbouwd en gerepareerd.

Net na m'n middelbare school heb ik een thuisstudie Comptia A+ van de LOI gestudeerd.
Dat is natuurlijk geen HBO opleiding of ook maar iets wat daar mee te vergelijken is, maar ik kan toch redelijk uit de voeten met een bak onderdelen en een schroevendraaier :). Dus als mensen met een hardware technisch probleem zitten, dan zal ik ook proberen mijn steentje bij te dragen als het meerwaarde zal bieden.

Ik bouw om de 4 jaar eigenlijk een nieuwe PC. En ik heb er sinds vorige week weer 1 gebouwd.
Nu Heb ik me nog nooi bezig gehouden met overclocken enzo, maar nu ik eens voor de leuk wat redelijke aftermarket koelers heb gekocht en de PC behoorlijk stil is, wilde ik toch proberen om er iets meer uit te halen dan wat er in zit. Dat is eigenlijk ook 1 van de redenen waarom ik hier ben gekomen, en natuurlijk ook om een beetje onder mijn ''lotgenoten'' te zitten ;)

Wil je me iets vragen, dat mag altijd. Ik zal m'n best doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden.


Hajje wa!

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Hallo
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2014, 16:04:12 »
Hallo Gerald,

Een uitgebreide introductie, dank je wel en welkom ! Schroom niet om vragen te beantwoorden op problemen van mede forumleden, het is altijd fijn als er meerdere oplossingen worden aangedragen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit