Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

370 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 08:25:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Blij zonder elektronica  (gelezen 18485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Blij zonder elektronica
« Gepost op: 27 oktober 2009, 22:54:28 »
Gepubliceerd op 26 oktober 2009, 14:18
Laatst bijgewerkt op 26 oktober 2009, 14:19


Citaat
Het recente verhaal over een dreigende tweedeling tussen mensen die wel en niet een computer en internet gebruiken, leverde enkele reacties op van mensen die er bewust voor kiezen om geen computer in huis te halen.

J. Bakker is zo iemand. Een getypte brief geeft de navolgende verklaring: 'weet u wel, dat er ook mensen zijn die uit privacyoverwegingen geen computer hebben en gewoon niet willen internetten? Alles wat je op internet doet, blijft immers 'eeuwig' geregistreerd. Wie een computer gebruikt is voorgoed zijn privacy kwijt en dat is voor velen een benauwend idee. Overheid en bedrijven zouden eens respect moeten opbrengen voor deze groep, die waarschijnlijk groter is dan men denkt. Het zijn heus niet alleen ouderen en gehandicapten die niet internetten omdat ze er moeite mee hebben."

,,In plaats van te proberen iedereen achter de computer te krijgen en zich zorgen maken over niet-internetters, zou er beter gepleit kunnen worden voor het in stand houden van gewone computerloze communicatie, die heel wat mensvriendelijker is. Tot u spreekt een lezer, 53 jaar jong, gezond, goed opgeleid, die volop leeft, geniet van de werkelijk belangrijke dingen in het leven en die ook nog maatschappelijk betrokken is. Met vriendelijke groet en mijn complimenten voor uw ombudswerk.''

Bron: Noord-Hollands Dagblad
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2009, 22:59:44 door Stefan »
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Blij zonder elektronica
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2009, 09:59:58 »
Ondanks dat ik al begin '60 met computers werk heb ik alle begrip voor het standpunt van de schrijver.

Het is inderdaad bespottelijk dat er domweg vanuit wordt gegaan dat iemand Internet kan gebruiken net zo bespottelijk dat je tegenwoordig zowat geen bedrijf meer kunt bellen over problemen door hen veroorzaakt en moet beginnen met te betalen om te mogen bellen.

Ik heb zelf mailformulieren gezien die je niet kunt verzenden zonder een correct telefoonnummer in te vullen of die je alleen vanuit IE kunt invullen.


Op heel veel punten is deze maatschappij finaal en volledig doorgeslagen.


Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Blij zonder elektronica
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2009, 17:40:10 »
Mijn ouders hebben ook geen computer. Ze willen het niet en ze zouden mijn god niet weten hoe het werkt ook. Ook zij hebben af en toe wat probleempjes met de "serviceverlening" van sommige bedrijven.

Dus word ik gevraagd om even te kijken. ;)

Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl