Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

205 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:11:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: driver probleem?  (gelezen 9246 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mike12D
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
driver probleem?
« Gepost op: 4 juli 2014, 19:16:56 »
hallo ik heb een vervelend probleem met mijn laptop, als ik bijvoorbeeld een game speel dan is de frames per second ongeveer stabiel maar als ik er ongeveer 5 minuten op zit gaat die op een neer.
om je een voorbeeld to geven van 60 naar 10 frames per second voor ongeveer 3 seconden dan gaat het terug naar boven dan weer omlaag en zo voort voor de rest van de tijd dat ik in het spel zit.
ik heb al rond gekeken op het internet en de meeste topics die ik vond zeiden dat het kon liggen aan de warmte maar dat heb ik juist getest en ik had het zelfde probleem met een veel koelere temperatuur. 

mijn graphic card is maar gewoontjes maar het zou veel better kunnen en vroegere games werkten perfect mijn graphic card is Geforce 635M.

en sorry als ik in het verkeerde forum deze vraag stel.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: driver probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2014, 12:53:23 »
Hallo Mike12D,

Speel je het spel met een online internet verbinding dus tegen andere of gebeurd het ook met offline games? Gebeurd dit met een enkel game of is dit probleem bij alle games die je speelt?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Mike12D
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: driver probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2014, 17:35:10 »
dit was offline toen het weer gebeurde heb het ook al eens gehad online, en nee dit gebeurd eigenlijk heel random 
was bijvoorbeeld het ene spel aan het spelen voor 5 minuten dan constante stutter ik stop het spel en test een ander voor 15 minuten en het werkt zonder problemen.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: driver probleem?
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2014, 19:37:49 »
Ik heb mijn zoon gevraagd, een game designer en hij adviseerd om vooral de instellingen na te lopen en daarmee te experimenteren, met name wat je aan grafische opties aan of uit zet. dat heeft veel invloed op de frame rate van een game. heb je een standaard grafischse kaart dan moet je daar vooral naar kijken.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Mike12D
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: driver probleem?
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2014, 22:00:03 »
dan bedoel je vooral eigenlijk de ingame grafische settings ja die zet ik bijna altijd laag hoor, en settings in nvidia control panel staan op default met power setting op performance.

vind het raar dat het ene spel zo stuttert en het andere niet heb een paar maanden eerder zelf gewoon de eerste gespeeld zonder stutter dan DLC gekocht en ik heb een probleem ermee nu ik heb het gespeeld maar echt leuk was het niet.

als je bijvoorbeeld kijkt op google vind je zo van die uiteenlopende reacties nu aan de warmte van de kaart ligt het niet zoals de meest zouden aangeven, had dan eens gedacht om de computer gewoon opniew windows 8 te laten installeren krijg ik de melding dat er bestanden missen.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: driver probleem?
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2014, 10:39:44 »
ja dat kan wel kloppen, je moet dan ook weer het spel opnieuw installeren. Overigens kan het probleem ook in de game of zelf zitten gelet op de reacties op het internet en het feit dat het niet bij alle games voorkomt. Lastig >:(
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Mike12D
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: driver probleem?
« Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2014, 17:04:38 »
heb je zo geen command of programma die je computer een beetje opkuist? ik zelf gebruik ccleaner regelmatig.