Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:47:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Internet + interactieve TV niet samen via modem / Netgear switch  (gelezen 19771 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marc456
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik probeer al urenlang internet en interactieve TV tegelijkertijd aan de praat te krijgen, maar begin nu toch wanhopig te worden. Ik zal eerst de situatie schetsen met zoveel mogelijk info.

- Internetabonnement via Ziggo (breedband)
- Via het AOP gaat een kabel naar de modem
- Via de modem een UTP cat. 5 netwerkkabel naar een 5-port Netgear switch (GS205 - Gigabit)
- Vanuit de switch lopen vervolgens 2 UTP cat. 5 netwerkkabels :

1. Naar een Windows 7 PC
2. Naar een Humax 5400c digitale decoder

Ik krijg op beide apparaten (PC & Humax) wel apart een internetverbinding aan de praat, zelfs via de Netgear switch, maar tegelijkertijd wil het niet lukken.

- Als interactieve TV het doet, is de foutmelding op de PC : "LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie"
- Als internet op de PC het doet, is de foutmelding op de Humax : "ITV-004: controleer uw internetverbinding en probeer het nogmaals"
(zelfs als in het menu van de Humax staat "Verbonden met netwerk")

Heb al vanalles geprobeerd : alle kabels uit/ingeplugd, dynamisch IP-adres (DHCP) veranderd in statisch (op zowel de Humax als op de PC), modem gereset, stroom modem en switch er kort afgehaald, Humax opnieuw opgestart, fabrieksinstellingen Humax gereset, kabels verwisseld, andere poorten op de switch geprobeerd...


Ik ben ten einde raad... ???

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ? Mijn dank zou groot zijn !


Mvg,
Marc

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internet + interactieve TV niet samen via modem / Netgear switch
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2014, 21:08:58 »
Welkom,

Vermoedelijk geeft het Ziggo modem het externe IP adres (internet) door aan je interne apparaten. Als je maar 1 apparaat aansluit, bijv. een computer is dat geen probleem. Sluit je meerdere apparaten aan, dan zal dat niet werken aangezien elk aangesloten apparaat een uniek IP-nummer (lokaal netwerk) moet krijgen.

Offline Marc456
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Internet + interactieve TV niet samen via modem / Netgear switch
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2014, 01:41:14 »
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie.

Heb het even uitgezocht en inderdaad zendt het modem een extern IP-adres uit (84.x.x.x reeks) en kan ik dus niet op twee apparaten tegelijkertijd verbinding krijgen, zelfs niet met een netwerkswitch (zoals aanbevolen door Media Markt medewerkers...). Ik had gehoopt op een andere oplossing, maar ik denk toch dat een router de enige methode is.

Bedankt voor je aanwijzing, dat heeft me op het goede spoor geholpen!

Mvg,
Marc