Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

355 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 15:59:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bodhi Linux 3.0 RC1  (gelezen 15561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Bodhi Linux 3.0 RC1
« Gepost op: 13 juli 2014, 10:31:03 »
Goedemorgen.

Na het wegvallen van Windows XP heb ik wat mensen geholpen hun laptop om te zetten naar Linux. In mijn geval is dat dan Xubuntu 14.04. In geval van een echt oude machine met een non-PAE processor (zoals een Pentium M) doe ik als alternatief Mint 13 Maya, wat ook nog een paar jaar wordt ondersteund. Meer bied ik niet aan.

Het nadeel van Mint 13 is dat moderne hardware niet wordt ondersteund. Onder andere WiFi USB adapters niet en dat is toch wel een gemis bij een laptop.

Bodhi Linux 3.0 is gebaseerd op Ubuntu 14.04 met een lange ondersteuning. Daarom gaat het hier wel goed met WiFi. Ik ben daar maar eens mee aan de gang gegaan. De eerste ervaringen laten een razendsnel systeem zien. Sneller dan mijn modernere hardware op een behoorlijk oud Jewel laptopje met een Pentium M. Het is nu nog wel een Release Candidate 1

Leuk! Het is ook een systeem dat wat meer kennis van Linux vraagt. Maar wellicht is het - eenmaal klaargezet - strak ook voor ex XP gebruikers een beter alternatief dan het al wat te oude Mint 13.

Groeten,

Just Vecht

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Bodhi Linux 3.0 RC1
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2014, 02:12:31 »
Hallo Just,

Interessant zo`n nieuwe variatie op Ubuntu. Ik ga het zeker eens uitproberen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Bodhi Linux 3.0 RC1
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2014, 10:05:13 »
Hoi Ruud,

Op een goed moment wordt nog sneller dan erg snel niet interessant meer. Maar ergens ben ik toch wel erg benieuwd hoe Bodhi 3.0 het zou doen op modernere hardware. Want een lekker flitsend werkend systeem is fijn werken.

Zo zette ik een jaar terug een SSD in mijn 7 jaar oude Toshiba laptop. Echt een heerlijk fris werkende systeem op dat oude ding. Nu zit er ook een SSD in mijn Desktop. Zo gaat dat dan.

Succes!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers