Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:57:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Verschillende Wifi-ontvangst  (gelezen 20863 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bramzel
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Verschillende Wifi-ontvangst
« Gepost op: 23 juli 2014, 20:13:20 »
Beste mensen,

First things first: Omdat ik nieuw ben op dit forum weet ik niet zeker of ik ook met dit probleem hier terecht kan, maar het is hopelijk het proberen waard. Als mijn probleem volgens een van jullie ergens anders beter verholpen kan worden zou ik ook met een link naar een ander forum tevreden zijn.

Sinds dat ik maandag terug kwam van vakantie heb ik op mijn telefoon (Samsung Galaxy Core) een veel slechtere Wifi-ontvangst dan voor mijn vertrek. Ook valt de verbinding vaak weg en het verzenden en downloaden van foto's en video's is al helemaal een ramp. Het vreemde is echter dat mijn tablet (Samsung Galaxy Tab 2 7.0) en de telefoon van mijn zusje (LG Optimus L3) een prima ontvangst hebben. Zij ondervinden geen enkel probleem. Daarom dacht ik dat het niet aan het wifi kanaal kan liggen. Ik zelf heb niet extreem veel verstand van internet, maar enige ervaring met het 'prutsen' aan software heb ik wel, dus als iemand misschien weet of ik er wat aan kan doen en zo ja wat, zou ik een reactie erg waarderen.

Mvg, Bram

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Verschillende Wifi-ontvangst
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2014, 19:59:10 »
Hoi Bram,

Maakt jouw telefoon dan wel verbinding met hetzelfde netwerk? Kan haast niet anders, zou je zeggen. Maar wie weet.

Groet,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Verschillende Wifi-ontvangst
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2014, 17:05:32 »
Hallo Bram,
Citaat
Het vreemde is echter dat mijn tablet (Samsung Galaxy Tab 2 7.0) en de telefoon van mijn zusje (LG Optimus L3) een prima ontvangst hebben
Is je Galaxy Tab ook mee naar het buitenland geweest en heb je die gebruikt? Als dat niet het geval is dan staan er Wifi verbindingen in je Telefoon die er niet meer zijn maar waar wel naar gezocht wordt. In je Wifi instellingen, waar alles wordt weergegeven, kijk je naar de verbindingen uit het vakantieland (niet in bereik).  klik er met je vinger op en kies 'vergeten'. Dat doe je met alle 'Niet in bereik' verbindingen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit