Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

226 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:50:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Foto van de Dockwise Vanguard, een heel bijzonder schip.  (gelezen 20180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Foto van de Dockwise Vanguard, een heel bijzonder schip.
« Gepost op: 11 augustus 2014, 23:25:40 »
Ik speel niet alleen met Linux systemen, ik werk er dagelijks mee. Maar er is natuurlijk meer in het leven dan een soms wat halsstarrig computertje. Ja, ook bij Linux, geef ik grif toe.

Dit weekend lag de Dockwise Vanguard aan de Wilhelminakade in Rotterdam, de plek waar normaal die hele luxe cruiseschepen liggen. Ik kende dat ding van de TV en toen ik het bericht las op Teletekst reed ik op mijn motorfiets zaterdagavond naar de haven. Er valt daar niet zo geweldig te parkeren, maar een motorfiets is nooit een probleem.

Toen ik het schip voor het eerst zag was dat een hele ervaring. Ik op zoek naar een mooi standpunt voor een foto. Terwijl ik daar op mijn gemak zat te genieten met een heel stel andere foto-amateurs zette de zonsondergang in met een prachtig licht en dit was het resultaat na de nodige nabewerking met Rawtherapee (voor de omzetting van RAW naar jpg) en GIMP (vooral voor het wegwerken - onthoeken - van wat teveel perspectief):



Klik hier voor meer informatie over deze prachtige scheepsconstructie.

Groet,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2014, 23:52:19 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de Dockwise Vanguard, een heel bijzonder schip.
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2014, 13:03:05 »
Prachtige foto Just !
Vriendelijke groet,Ruud de Wit