Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:37:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: trage internet weergave  (gelezen 13756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
trage internet weergave
« Gepost op: 29 augustus 2014, 16:05:26 »
Beste medeleden,
 
Ik zit met een probleem waar ik maar niet achter kankomen wat er aan de hand is.
 
Voordat ik begin zijn dit de gegevens die wellicht nodigzijn:
 
Ik gebruik diverse besturingssystemen: te weten Vista,Windows 7 en Windows 8.1 allemaal 64 bits op verschillende apparaten.
 
Het probleem doet zich alleen voor op de pc waarW7 op draait maar niet op de overige machines.
 
Tevens wordt er gebruik gemaakt van een modem en losserouter( Sitecom X6 N900). De router is onlangs aangeschaft en geïnstalleerd .  Met daarna gekoppeld een Sitecom switch.
 
De router staat los op een kastje ver van andere werkende apparaten. Het enige wat enigszins erbijstaat zijn een niet werkende(aangesloten )PC  alsook een oude videorecorder. Dus geen lastvan interferentie.
 
De UTPkabels zijn van Cat6 kwaliteit. De pc met W7 is direct aangesloten op de router.
 
Het geheel wordt beschermd door Ziggo basisinternetbeveiliging (F-secure) en door Sitecome Cloud Security. Overigens Sitecom raadt zelfs aan een extra bescherming te nemen omdat de bescherming niet in de pc plaatsvindt maar bij de router.
 
De machine is schoongemaakt met Ccleaner en IE instellingenzijn  opnieuw ingesteld alsmede gedefragmenteerd.
 
 
 
Het probleem is namelijk deze;  wanneer ik met Google een site opvraag duurthet verhoudingsgewijs lang voordat deze geopend is.  Ook het opvragen binnen de website duurtrelatief lang of wordt soms niet gevonden. Er is geen verschil wanneer er maar één of alle apparaten in werking zijn. 
Met alle apparaten wil zeggen twee pc’s, twee laptop’s, tablet ofmobiele telefoons.

 
Het programma TCPoptimizer geeft aan: connection speed 3Mbps(3000 Kbps) en de MTU op 1500. Ziggo speedtest geeft een download van 90.30Mbps en een upload van 8.65 Mbps.
 
 
 
Wat ik ook doe met diverse controle programma’s, nietswijst uit dat de pc besmet is o.i.d. Vele pogingen zijn er gedaan om te achterhalen wat er nu aan de hand is. Uitvoerig gekeken op internet voor eenoplossing en opgevolgd maar niets helpt. Het probleem blijft.
 
 
 
Echter, er zijn 
twee dingen die mij opvallen:

 
  • Eenvan de controle programma’s dat gebruikt wordt is de WRC (Wise Registry Cleaner). Nadat deze het werk heeft verricht kan men gedetailleerd zien wat geschoond kan worden. Open ik nu de map “laatste gebruikte programma’s” dan staan daar, voor mij althans, rare (Chinese?) tekens. Deze informatie worden overigens op alle apparaten weergeven.  Ter ondersteuning doe ik hier screenshots bijafkomstig van de pc W7, laptop W7 en ultrabook W 8.1.
  • [font=Calibri","sans-serif]ViaFirewall kan ik onder geavanceerde beveiliging de map controle openen. Daarna kan de map Firewall geopend worden met als resultaat wat toegestaan wordt. Wat nu opvalt is dat hier o.a. twee regels bij staan met een blokkeringsteken en in de kolommen staan  naam: Internet Explorer (zonder groene goedkeuringsteken) - profiel: privé - bewerking: blokkeren – overschrijven: nee – richting: binnenkomend – protocol: UDP en TCP.
     
    Ik begrijp de laatste instelling niet van de blokkering.Desalniettemin werkt  IE wel hetzijtrager dan het zou moeten zijn.  Ik zouniet weten hoe ik “bewerking: blokkeren” kan wijzigen in toestaan.
    Ter aanvulling is er een screenshot gemaakt van hetgeenik bedoel.
     
    Wellicht dat men mij kan helpen.
    Bij voorbaat dank.
    Boyo.[/font]
    [/color]

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: trage internet weergave
« Reactie #1 Gepost op: 1 september 2014, 21:33:23 »
Hoi,

Download Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
standardsearch;
installedprogs;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
hostslook;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: trage internet weergave
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2014, 12:15:30 »
Hallo Peter,

Dank voor de reactie op mijn vraag.

Ter aanvulling op mijn vorig verhaal nog dit.
Wanneer ik een website aanroep dan duurt het lang voor het wordt weergegeven(dat is het probleem ook) of ik zie dat de site steeds gezocht wordt met als kenmerk het ronddraaiend cirkeltje. Klik ik de zoekopdracht weg en vraag deze weer direct op dan wordt site wel getoond.
Wat nieuw is dat plotseling de site wegvalt met de opmerking daarbij "pagina niet gevonden".

Ik lees wel wat jij er van vindt.

Met vriendelijke groet.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: trage internet weergave
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2014, 18:45:06 »
Hoi,

Download RogueKiller 32 bit (x86) of RogueKiller 64 bit (x64).

RogueKiller opstarten:
  • Sluit eerst alle openstaande programma's!
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1: rechtsklik op RogueKiller.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Scannen:
  • Na opstarten begint RogueKiller meteen een pre-scan, wacht tot de pre-scan klaar is.
  • In het venster "Eula - You must approve the terms to use the program", klik op Toestaan.
  • Klik op Menu Language - Nederlands als Nederlands niet automatisch gekozen is.
  • Vink de volgende opties aan:
    • MBR Scan
    • Verifieer drivers
    • AntiRootkit
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wacht tot het einde van de scan.
  • Een log wordt aangemaakt en geplaatst op het bureaublad.
Na het scannen:
  •   Doe verder nog niks maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: trage internet weergave
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2014, 21:30:40 »
Hoi Peter,
 
 
 
Dit bericht zend ik vanaf mij ultrabook. De reden hier van is namelijk doorhet feit waar het/de probleem(en) zich voor doen in de loop van vandaag alleen maar erger zijn geworden.
 
Wanneer ik op een site ben klap deze plotseling weg met de opmerking dat depagina niet gevonden kan worden. Sommige iconen op de taakbalk werken niet of niet meer. Een voorbeeld hier van is het aanroepen van VLC. Werkt VLC eventueel wel dan komt ineens de melding dat VLC niet meer reageert.
 
Deze middag heb ik getracht de pc opnieuw te starten maar stokte al bij deopstart. De machine ging niet verder dan daar waar de toetsen Del, F8 of F11 op het scherm te voorschijn komen.
 
Rest mij niet anders over om de pc weg te brengen. Men heeft daar een snellecontrole gedaan maar kon niet direct iets aanwijsbaar vinden.
 
De twee harden schijven zagen er goed uit alsmede de videokaart. Een fysiekecontrole van het moederbord gaf ook geen antwoord wat er aan de hand is. Men gaat nu verder zoeken en ben de pc ongeveer 4 dagen kwijt. Men zal mij zo spoedig mogelijk iets laten weten. Er ook geopperd om de pc op te schonen en te ontdoen van onrechtmatigheden. Of ik dit zal doen weet ik nog niet het is even afwachten op de resultaten. Ik laat zeker wat van mij horen.
 
Met vriendelijk groet.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: trage internet weergave
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2014, 22:36:26 »
Ok, we wachten het af.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: trage internet weergave
« Reactie #6 Gepost op: 4 september 2014, 18:39:15 »
Hoi Peter,

Ik zou nog even berichten wanneer de pc terug is gekomen. Welnu, deze is vanmiddag weer opgehaald van de pc-dokter.

Men heeft de machine volledig doorgespit maar konden niets vinden wat er aan de hand was waarom er gekke dingen ging gebeuren.
Zoals ik eerder schreef maak ik gebruik van Sitecom Cloud Security. En voor zover ik het kan bepalen is het een goede bescherming al vanaf de router.
Daarnaast is er een bescherming van Ziggo Basic. En het vermoeden bestaat dat die combinatie roet in het eten gooit qua snelheid enz.
Ik heb dan ook Ziggo Basic verwijderd en daar voor in de plaats AVG genomen. Dit laatste doe ik om het feit wanneer ik bv. een USB stick of een externe HD op de pc koppel de controle bij de router dan niet gebeurd, vandaar.
Tot nog toe werkt het geheel weer naar behoren.
Ik zal de twee externe HD schijven controleren of die wellicht de boosdoeners kunnen zijn.

Ik denk dat wij de topic kunnen sluiten en dank voor de hulp die geboden is.
Met vriendelijk groet,
Boyo.
« Laatst bewerkt op: 4 september 2014, 19:57:23 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: trage internet weergave
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2014, 19:58:27 »
Mooi dat het opgelost is en bedankt voor de informatie.


Groeten, Peter