Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

224 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:58:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: boekje "Werken met Xubuntu"  (gelezen 20825 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
boekje "Werken met Xubuntu"
« Gepost op: 19 september 2014, 16:44:29 »
Goedemiddag,

Na het schrijven van het boek "Basiscursus GIMP, Inkscape en Scribus samen met Paul Matthijsse en Kirsten Roth-Koch had ik de smaak van schrijven te pakken. Ik schreef hier op het Forum wel vaker een stukje over diverse onderwerpen. Nu ben ik een stapje verder gegaan met Scribus als gereedschap.

Mijn boekje  "Werken met Xubuntu" is klaar. Het is te vinden op mijn Blog: https://basiscursusscribus.wordpress.com/2014/09/18/werken-met-xubuntu/

Het is vooral bedoeld voor mensen die beginnen met Xubuntu. Het is gemaakt met Scribus. Dit is de eerste keer dat ik zoiets maak en ook daarom was het wel zo handig met een klein boekje te beginnen. Het is niet alleen een boekje over Open Source. Het is op zich zelf ook een Open Source product. Het is vrij van commerciële banden en daarmee gratis van nature.

Ik wacht eerst de reacties af op deze eerste poging, maar als het aanslaat ga ik waarschijnlijk wel door met versies voor bijvoorbeeld Ubuntu, de beide populaire Mint versies en ook Lubuntu. Ook aan uitgaven over programma's, zoals bijvoorbeeld GIMP of KDEnLive, heb ik al lopen denken. Er is nu eenmaal niet veel in het Nederlands te vinden en daar hoop ik dan wat aan te kunnen doen.

Het beste kijk je altijd op deze plek op het Blog voor de laatste download links.

Dit is een pdf om op scherm te lezen. Daarom opent het direct op volledig scherm, maar met één druk op Esc ben je terug in het normale scherm. Het is vooral bedoeld voor om te bekijken op computers en tablets. Printen gaat uitstekend en met een plastic ringbandje op de lange zijde met een dubbelzijdige afdruk heb je een erg handig boekje voor onderweg.

Veel plezier ermee! De eerste 100 downloads zijn inmiddels binnen zeer korte tijd al een feit.

Groet,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: boekje "Werken met Xubuntu"
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2014, 21:16:04 »
hallo Just,

Mooi en duidelijk geschreven handleiding, goed werk hoor !
Vriendelijke groet,Ruud de Wit