Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:32:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0  (gelezen 15306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Gepost op: 1 oktober 2014, 12:01:14 »
Goedendag allemaal. Op mijn computer met Windows 8.0 is het E-mail icoontje in de bovenste balk van de startpagina.nl plotseling verdwenen. Als ik dus wil E-mailen moet ik dus terug naar het startmenu alwaar wel een icoontje aanwezig is. het lijkt er ook op dat er een balk boven aan de browser verdwenen is waar meer op gestaan heeft. Adobe Acrobat heb ik terug kunnen plaatsen, en er verscheen een extra balk waar alleen de twee icoontjes van Adobe Acrobat zichtbaar zijn. Ze staan nu links gesitueerd, terwijl dit voorheen rechts was. Wat kan ik ondernemen om het E-mail icoontje (en de andere icoontjes) weer terug boven in een balk van mijn startpagina.nl te krijgen.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2014, 16:53:56 »
Goedendag allemaal. Op mijn computer met Windows 8.0 is het E-mail icoontje in de bovenste balk van de startpagina.nl plotseling verdwenen. Als ik dus wil E-mailen moet ik dus terug naar het startmenu alwaar wel een icoontje aanwezig is. het lijkt er ook op dat er een balk boven aan de browser verdwenen is waar meer op gestaan heeft. Adobe Acrobat heb ik terug kunnen plaatsen, en er verscheen een extra balk waar alleen de twee icoontjes van Adobe Acrobat zichtbaar zijn. Ze staan nu links gesitueerd, terwijl dit voorheen rechts was. Wat kan ik ondernemen om het E-mail icoontje (en de andere icoontjes) weer terug boven in een balk van mijn startpagina.nl te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2014, 17:30:40 door BigLJohn »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2014, 21:36:24 »
Maak een screenshot van je probleem, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal unieke links. Post de eerste link in je volgend bericht.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2014, 22:33:24 »
Hier een afbeelding van het probleem.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2014, 23:28:47 »
Zo te zien gebruik je Internet Explorer als webbrowser.
Mis je daarin een aantal menu's, rechtsklik dan langs een tabblad en vink aan wat je wilt zien.

Lukt het hiermee of bedoel je iets anders?

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2014, 11:48:01 »
Ik gebruik Internet explorer 10 als webbrowser. Voorlopig geen versie 11 daar anders mijn grote software pakket en 300 spelletjes allemaal opnieuw geinstalleerd moeten worden (3 weken werk). Met de rechtermuisknop ergens op klikken (ongeacht waar) geeft geen resultaat, alleen maar het lange menu dat loopt van - vorige - tot onder aan de lijst - eigenschappen -. Systeemherstel laat al verschillende dagen achtereen alleen maar zondag de 28e en dinsdag de 30e zien, allebei dagen waar de fout al aanwezig was. Terugzetten lukt alleen in de veilige modus, via de normale modus (rechterbovenhoek, instellingen enz. enz.) krijg ik na de procedure telkens de boodschap dat het terugzetten mislukt is. Alles bij elkaar een trieste boel. Misschien iets in het register veranderen, bijvoorbeeld ergens een nul in een 1 veranderen ? Overigens is mijn ervaring dat Windows plus minus 1 jaar probleemloos blijft werken, en vervolgens gaat kuren.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2014, 22:15:47 »
Ik bedoel niet rechtsklikken in de webpagina zelf maar bovenin de titelbalk of naast een tabblad, zoals in onderstaand screenshot.


Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2014, 23:19:50 »
Het probleem is bij toeval opgelost Peter. Ik schijn ooit per ongeluk F10 ingedrukt te hebben, waardoor een flink deel van de bovenste sub-balken verdween. Nadat ik dat had ontdekt heb ik de zaak weer in orde gemaakt. Alleen Adobe Acrobat II Professional heeft zijn twee icoontjes links staan, die ik niet meer naar rechts krijg. het zij zo. Ik zal nog via een bijlage een beeld meeleveren van de nieuwe situatie. De rechtermuisknop is bij mij nergens actief in de bovenste balken, alles moet geregeld worden met de menu's en sub-menu's. Nog veel dank voor het meedenken. Groetjes; Jan.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: E-mail icoontje verdwenen uit mijn Windows 8.0
« Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2014, 23:29:35 »
Hoi,

Mogelijk moet je eerst de taakbalk ontgrendelen om de posities van de ikoontjes/menu's te kunnen wijzigen.
Zie in mijn screenshot de keuze "Lock the toolbars".