Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:11:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Haii, Ik heb heel lang geleden 2 bestandjes aangemaakt en ze goed bewaard, nu d  (gelezen 20048 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline star
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Haii,

Ik heb heel lang geleden 2 bestandjes aangemaakt en ze goed bewaard, nu dat ik ze weer wil bekijken, zie ik alleen maar codes.
1tje was in kladblok aangemaakt en is een .txt bestandje waar je helemaal niks kan lezen.
en de andere is een .doc bestandje, die ook niet meer te lezen is. Maar bij deze (misschien omdat ik m op een oude telefoon heb bewaard) lees ik wel liedjes in het bestandje, los van elkaar. Ze horen er niet dus ik snap niet waarom het erin staat.
Maargoed, ik heb ze met verschillende programma's proberen te openen en geprobeerd deze te converteren maar krijg nog steeds dezelfde codes.

Is het mogelijk om ze weer leesbaar te maken? Heb vanalles geprobeerd maar misschien omdat ze al oud zijn dat het niet meer lukt?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Welkom,

Citaat
Ik heb heel lang geleden 2 bestandjes aangemaakt...
Hoe lang geleden ongeveer en waarmee heb je ze toen gemaakt?

Heb je geen kopie gemaakt op een ander opslag medium?

Het kan dat de bestandjes beschadigd zijn maar dat is moeilijk te zeggen zonder de bestandjes zelf gezien te hebben.

Offline star
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
De bestandjes zijn in 2007/2008 op de computer aangemaakt en heb ze toen op mijn oude telefoon bewaard (nokia n73)Nee, ik dacht dat ik ze ook op een usb had gezet maar deze kan ik niet weer vinden.

En als het bestandje beschadigd is, kan ik hier nog wat aan doen om deze leesbaad te maken?
Het txt bestandje zijn allemaal cijfers en letters, het doc bestandje heeft raar genoeg wat ik het bestand overgenomen van de muziek wat ik op mijn telefoon heb staan. Misschien komt het door de telefoon dat ze kapot zijn?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
De bestandjes zijn toen gemaakt op een Windows computer?
Misschien zijn ze omgezet naar een ander formaat zodat ze te gebruiken waren op de Nokia telefoon.

Citaat
En als het bestandje beschadigd is, kan ik hier nog wat aan doen om deze leesbaad te maken?
Lastig te zeggen zonder de bestandjes gezien te hebben.
Als je wilt mag je ze via een privébericht toesturen voor onderzoek.