Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:54:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kan wel kopiëren, maar niet plakken  (gelezen 7631 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Kan wel kopiëren, maar niet plakken
« Gepost op: 30 oktober 2014, 17:30:23 »
Als ik in de ene toepassing kopieer en in een andere probeer te plakken, is plakken grijs en plakt dus niet. Hoe kan ik het blinderen van plakken opheffen?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Kan wel kopiëren, maar niet plakken
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2014, 20:29:56 »
Plakken lukt alleen als het soort data dat je kopieert ook geplakt kan worden. Je kan bijvoorbeeld wel tekst kopiëren uit Word of Notepad maar die kan je niet plakken in Paint.
Het soort data moet dus door het ontvangende programma geaccepteerd worden. Is dat niet geval dat is de keuze "Plakken" grijs.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Kan wel kopiëren, maar niet plakken
« Reactie #2 Gepost op: 5 november 2014, 20:20:29 »
Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie. Ik kopieer en plak in dit geval niet van programma naar een ander programma, maar een bestand van het ene pad naar het andere binnen hetzelfde programma. Ik heb in een computerblad eens gelezen, dat je acties aan de rechter muisknop kunt toevoegen. Dat was m.i. in PC-Active. Heb je enig idee hoe ze dat doen?


groetjes,

Jan

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Kan wel kopiëren, maar niet plakken
« Reactie #3 Gepost op: 5 november 2014, 21:06:49 »
Citaat
Ik kopieer en plak in dit geval niet van programma naar een ander programma, maar een bestand van het ene pad naar het andere binnen hetzelfde programma.
Ik snap niet wat je bedoeld. Heb je een voorbeeld?

Citaat
Ik heb in een computerblad eens gelezen, dat je acties aan de rechter muisknop kunt toevoegen. ... Heb je enig idee hoe ze dat doen?
Daarvoor zijn register aanpassingen nodig. Het menu onder de rechtermuisknop verschilt soms, bijvoorbeeld op het bureaublad of in de verkenner.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Kan wel kopiëren, maar niet plakken
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2014, 11:13:04 »
Hoi Peter,
Citaat
Citaat
"Ik kopieer en plak in dit geval niet van programma naar een ander programma, maar een bestand van het ene pad naar het andere binnen hetzelfde programma.
Ik snap niet wat je bedoeld. Heb je een voorbeeld?"

Ik probeerde een bitmap binnen een helpbestand editor te kopiëren van een applicatiepad op de ene partitie naar een applicatiepad binnen dezelfde partitie (maar dus wel naar een ander applicatiepad), maar dat lukte niet omdat kopiëren niet onder de actieve mogelijkheden van de rechter muisknop voorkwam, wel grijs.


Jan
« Laatst bewerkt op: 6 november 2014, 21:17:17 door Peter »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Kan wel kopiëren, maar niet plakken
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2014, 21:22:42 »
Ik snap het nog steeds niet helemaal...

Je wilt een bitmap vanuit een applicatie kopiëren naar een andere map? Een bitmap is iets anders dan een bestand.