Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:33:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: foto extensie  (gelezen 5095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gumbo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
foto extensie
« Gepost op: 25 november 2014, 16:43:02 »
Hallo
ik hoop dat iemand mij kan helpen, tijdens mijn vakantie heeft er iemand in mijn computer zitten rommelen en als ik nu een fotobestand wil openen kunnen de standaardprogrammas zoals windows viewer etc de foto niet lezen.
de extensie is namelijk omgezet naar MTQJBRH bestand.
ook met programmas als infranvieuw en paint kan ik de bestanden niet openen!
Het herbenoemen van het bestand of verplaatsen naar een andere map heeft ook niet geholpen
ik ben ten einde raad
gr.Coen

Offline gumbo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: foto extensie
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2014, 15:28:49 »
trouwens ik kan alle fotos bekijken behalve diegene die eindigen op jpg????

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: foto extensie
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2014, 10:02:01 »
Hallo Gumbo,

Ik begrijp het goed, iemand heeft in je computer afbeeldingsbestanden van een andere extentie voorzien. Op zich is dat niet erg want je kunt dan meestal dit bestand gewoon openen. Rechts klik op zo'n bestand en keis vanuit het menu, Openen met...

Al lijkt het mij meer voor de hand liggen dat er in de registry gehackt is of er een programma geïnstalleerd is die de extentie verwijzing heeft aangepast. Controleer eventueel of er een vreemd programma aanwezig is.

Ook kun je systeemherstel proberen door het systeem te herstellen naar een datum die ligt voordat het probleem ontstond.



Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline gumbo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: foto extensie
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2014, 11:46:04 »
dank voor je reactie Ruud,
de bestanden zijn niet te openen met rechter muisknop, welk programma dan ook
ik zie geen vreemde programmas geinstalleerd
systemrecovery hielp ook niet
de bestanden zijn denk ik van een andere extentie voorzien door een programma verkeerd af te sluiten of door een programma wat extenties kan wijzigen of door het verkeerd verwijderen van een usb stick vermoed ik maar misschien is er een recovery programma wat de extentie kan terugzetten, de progs die ik getest heb zoeken alleen naar verwijderde bestanden en dat is niet de bedoeling
ik weet t even niet meer
Coen

Offline gumbo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: foto extensie
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2014, 11:48:26 »
Nog even een opmerking
er zijn ook exel bestanden en word bestanden gewijzigd, alleen de bestanden die geen extentie hebben zoals jpg zijn gewoon leesbaar
Coen

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: foto extensie
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2014, 20:42:01 »
Hallo Gumbo,

Dan denk ik toch dat je als eerste de persoon erbij moet halen die in je computer hebt zitten rommelen, die weet namelijk wat er geinstalleerd is want er is een programma op je computer geplaatst die deze extenties heeft veranderd. Zelf denk ik dat je computer besmet is met een virus. Als je huidige scanner niets meld dan kun je eens de online scanner van Eset, http://www.eset.com/us/online-scanner/ proberen.

Installeer ook eens het programma Spybot search and destroy en laat deze je computer scannen en opruimen, http://www.safer-networking.org/dl/ en kies voor other downloads voor de gratis versie.



Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit