Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

222 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:57:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: windows 7 activeren  (gelezen 9301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
windows 7 activeren
« Gepost op: 12 januari 2015, 22:33:16 »
Hoi All,

De beste wensen voor 2015. Veel voorspoed en gezondheid!! Beetje laat maar daarom niet minder gemeend;-)

Ik heb me weer eens in de computernesten gewerkt: een laptop van een kennis was niet meer aan de gang te krijgen zonder herinstallatie van Windows 7. CD was er nooit bijgeleverd dus ik heb een isoversie Ultimate bij Seniorenweb gedownload, gebrand en geinstalleerd. Bewust voor Ultimate gekozen zodat ik hun Engelse versie van de NL taalmodule kon voorzien. Heel wat uurtjes werk met 5 jaar updates voor de kiezen maar het is uiteindelijk allemaal goed gelukt. En dan lees ik plots waar ik niet meer aan dedacht had: "Nog 21 dagen resterend om Windows te activeren." Cracks en andere omwegen zoeken trekt me niet en als ik legaal een productcode probeer te krijgen, lees ik over herinstallatie van een gekocht exemplaar van W7. Weer opnieuw beginnen??? Pfff. Hoop toch van niet. Resumerend de vraag: op welke wijze kan ik de geinstalleerde versie legaal kopen c.q. activeren/valideren? BVD voor een reactie. Don

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: windows 7 activeren
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2015, 00:09:47 »
Hallo Don,

Heb je dezelfde Windows versie geïnstalleerd, dan zou productcode op de Windows-sticker gewoon moeten werken.

Lees ook deze informatie en de link naar "veelgestelde vragen":
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/activate-windows#1TC=windows-7

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: windows 7 activeren
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2015, 16:29:44 »
Hallo Peter,
Bedankt voor de reactie. Nee, het betreft hier een oudere laptop met van orgine XP die men begin vorig jaar heeft geupgraded naar W7 Premium OEM. Deze Premium was niet meer te redden en aangezien Seniorenweb alleen maar Engelse versies downloadable had, koos ik voor Ultimate. Daar kon dan later de Nederlandse taalmodule overheen. Dat kan niet bij Premium. Althans niet zonder hulpprogjes.
De link die je me gaf, had ik al doorgespit en bracht geen soelaas. Kickass heeft een crack die zou werken maar de laptop is niet van mezelf. Ik wil dat daar een legale versie op komt.
Ik heb uiteindelijk besloten om naar de pc-boer in de buurt te gaan. Hij gaat er een nieuwe legale versie OEM opzetten voor 4 tientjes. Daarna de backups van het een en ander terugplaatsen en klaar! Saludos, Don