Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

201 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:59:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Zoek Download Manager  (gelezen 10265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Zoek Download Manager
« Gepost op: 15 januari 2015, 12:54:18 »
Hallo jongens,

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor iedereen en een goed computerjaar gewenst.

Zit even met een vraagje. Ik zoek een goede (en makkelijke) downloadmanager om filmpjes van internet te kunnen downloaden (YouTube, maar ook andere, bv. flv's#. Eentje die free is zonder verborgen #reclame) rotzooi. Graag eentje met een grabber, dwz. icoontje bij filmpjes, zodat je ze direct kunt downloaden naar je download map.

Internet Download manager is goed, maar die is niet gratis. Moet je na 30 dagen betalen en je krijgt hem vervolgens niet meer van je computer af. Wordt veel over geklaagd. Er is veel aanbod. Zie door de bomen het bos niet meer. Iemand een suggestie? Alvast dank,

Frans Alten

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2015, 18:21:17 »
Hallo Frans,

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen.
Heb je inmiddels zelf nog iets kunnen vinden?
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2015, 02:20:34 »
Hallo Stefan,
Leuk dat je wat laat horen. Nee, zelf nog niks gevonden. Verbaasde me eigenlijk dat ik geen enkele reactie kreeg op toch eigenlijk wel een simpele vraag, terwijl toch aardig wat mensen mijn vraag hier hadden gelezen. Jij ook geen idee?
Groet,
Frans Alten

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2015, 18:04:23 »
Hallo Frans,

Dat komt ook omdat die niet zoveel meer gebruikt worden door inderdaad, dat je ervoor moet betalen. De standaard download manager in bv Firefox of Grome met een add-on doet vaak hetzelfde. Op Google zoeken naar `downlodmanager` geeft best wel veel hits waar iets interessant bij zit.



Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2015, 02:19:36 »
Bedankt voor je reactie, Ruud. Ik ga nog maar eens zoeken. Alleen geen zin om Chrome of Firefox te installeren. Ik hou het gewoon op IE. Zal toch ook wel iets voor zijn?
Groet,
Frans Alten

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2015, 17:25:26 »
Hallo Frans,

Ik weet niet of het was is maar op http://www.eagleget.com vind je oon download manager. Lees wel eerst alle informatie op die website door..... Misschien hebben andere forumleden nog een tip ?


Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2015, 02:33:35 »
Dat was een goeie tip, Ruud!

Dat was inderdaad wat ik bedoelde.
Heb dat ding gedownload, en zowaar, het werkt!
Is niet zo'n groot programma, en heeft een fatsoenlijke uninstall-knop.
Hoe het precies werkt moet ik nog een beetje uitzoeken.
Het werkt met urls die je met paste en copy moet downloaden.
Dat is een beetje omslachtig en het werkt geloof ik niet in alle gevallen,
maar heb er wel wat mee kunnen downloaden.
Met YouTube lijkt het nog niet te werken, moet ik nog even uitzoeken.
Ben in ieder geval een eind op weg.
Computer Forum heeft z'n nut weer bewezen.
Dank voor je hulp,
Frans Alten

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2015, 16:16:51 »
Hallo Frans,

Mooi! Ik was eigenlijk benieuwd of dat programma in je Internet Explorer geintregeerd is, want dat had ik uit de informatie gehaald...
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2015, 03:20:24 »
Hallo Ruud,

Het programma is inderdaad met IE geïntegreerd. Anders heb je er niet veel aan. Bij filmpjes (meestal flv.) verschijnt die grabber. Daarop klikkend begint hij soms direct met downloaden (wel de ontvangstmap instellen) of hij download de url. Die tref je dan als taak aan in het programma. Die url moet je kopiëren en in het programma zetten en op de grabberknop drukken. Dan begint hij met downloaden. Werkt goed en betrekkelijk vlot (niet super). Is me zelfs gelukt om er voor te zorgen dat hij alleen van webpagina's download, en zich niet bemoeit met andere downloads. Die blijven dan alleen via IE werken.
Alleen met You Tube werkt het nog niet. Snap niet waarom.
Groet,
Frans Alten

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2015, 18:16:52 »
Op mijn Linux bak gebruik ik youtube-dl. Dat ding is zonder meer spartaans te noemen, maar het werkt wel als een kogel en is doodeenvoudig. Je kopieert het webadres, plakt dat erin en hij haalt vanzelf de beste versie binnen. Voor een kleine tablet iets lichters nodig? Kan hij ook.

Deze discussie zo volgend ben ik maar eens gaan kijken of ze ook een Windows versie (pas op, link haalt direct het programma binnen - .exe) hebben. Dat hebben ze. Het draait op vrijwel alles! Dat ga ik eens proberen op een Windows-machine. In Linux is het ding absoluut vrij van wat voor soort bijkomende narigheid dan ook en ik verwacht hetzelfde bij de andere versies. Het is namelijk Open Source, óók de Windows versie.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2015, 22:51:50 »
Ik heb hem uitgeprobeerd om een Windows 7 machine. Je moet hem uitvoeren in een venster met de opdrachtprompt. Tik de naam van het programma in. Auto-aanvullen werkt, dus druk eens op TAB na het intikken van youtu en plak en dan vervolgens (spatie ertussen) de link van YouTube om de video te delen er achter.

Resultaat: 750 MB binnen in 1,3 minuten.

Voorbeeld van de opdracht:


youtube-dl.exe http://youtu.be/7kVr-y6i0bI
Vast niet helemaal wat gezocht wordt, maar voor een klein beetje extra moeite hoef je niets te installeren, geen bijkomende troep en advertenties, geen problemen om het weer te verwijderen en razendsnel.

Hoop dat het nuttig mag zijn! Vraag het gerust als er wat niet meteen lukt. Niks moeilijks aan, alleen een wat andere wereld om in te werken.

Just

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2015, 23:01:18 »
Hallo Just,

Leuk dat je even reageert, want mijn probleem is nog niet opgelost.
Had van Ruud de Wit een aardige tip gekregen over een download manager, en die leek ook prima te werken. Met uitzondering van You Tube. Maar de 'normale' downloads via Windowns en IE nam hij ook over, en dat was niet de bedoeling, want bij verschillende downloads heb je wachttijden en captcha's, en daar weet een download manager geen raad mee. Dus daar moest hij afblijven. Maar dat viel niet in te stellen. Althans mij lukte het niet.
Toen maar weer dat ding eraf gegooid. Maar nu ben ik weer bij af.
Weet niet wat jij op het oog hebt, maar als je weet of dat wel werkt, laat dat dan even weten. Gaat me eigenlijk alleen om het downloaden van flv-bestanden.
Groet
Frans Alten

Zag net je antwoord. Ga ik eens proberen. Is weliswaar niet helemaal wat ik zoek, maar zou kunnen
werken. Maar waar slaat hij het bestand dan op? Want het loopt dan niet meer via Windows wel? Ben altijd een beetje huiverig om met de opdrachtprompt in de slag te gaan. Waar zit die ook al weer?

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #12 Gepost op: 20 februari 2015, 23:29:12 »
Hij slaat hem op in de map waar het programma staat. De Opdrachtprompt zit in Alle programmas > Bureauaccessoires.

Dat zwart van het venster schrikt wel een beetje af, maar dat is puur het uiterlijk. Het loopt net zo hard via Windows, hoor. Alleen heb je hier geen venster, OK knopjes of schuifjes. Het gaat allemaal met tekst. Dat is veel gemakkelijker programmeren en het gaat vaak een stuk sneller.

Kopieer bijvoorbeeld het programma naar de map Video's. Geef de opdracht cd videos om naar die map te wisselen en geef dan het commando als in mijn voorbeeld maar dan met de link van het door jou gewenste videootje.

Wil je echt video-bestanden met de extensie flv?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2015, 00:36:03 »
Hoi,

Misschien is dit wat: https://www.4kdownload.com/nl/howto/howto-download-youtube-video

Beschikbaar voor Mac OS X, Windows en Linux.

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Zoek Download Manager
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2015, 21:14:55 »
Hallo Frans,

Zo zie je maar weer wat er kan gebeuren als we je vraag weer even onder de aandacht brengen. Mooi dat je nu toch nog iets gevonden hebt. Top!
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl