Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

236 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:44:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Omiga-plus  (gelezen 28933 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Omiga-plus
« Gepost op: 1 februari 2015, 16:45:33 »
Na downloaden van een proefversie van een programma zit ik opgescheept met een paar hinderlijke malwares, o.a.
Omiga-plus. Dat programma verwijderen via het Configuratiescherm wordt onmogelijk gemaakt, doordat ze het programma in dat scherm niet weergeven als programma, maar als een uninstaller. Als je die verwijdert kun je het programma dus niet meer uninstallen. Hoe kom ik van dat programma af?


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2015, 18:08:34 »
Hallo,

Download Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Let op: Pak het bestand Zoek.zip uit en verplaats Zoek.exe naar je bureaublad.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
standardsearch;
installedprogs;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
iedefaults;
shortcutfix;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2015, 12:43:55 »
Hoi Peter,
Ik heb je instructies uitgevoerd en aangehecht zoek-results.log.


jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2015, 13:25:15 »
Hoi Peter,

Het ziet er naar uit dat ik Omiga-plus kwijt ben. Hartelijk bedankt voor je hulp. Ik heb aan het geheel nog wel een probleempje overgehouden. Als ik een applicatie van VB6.0 opstart, blijkt mscomctl.ocx niet gevonden te worden, ondanks dat deze .ocx in system32 zit. Ik heb dit bestand met succes geregistreerd, maar toch kan hij niet geladen worden. Als ik het programma ondanks dat uitvoer krijg ik melding van een logbestand, dat echter op de aangegeven lokatie niet te vinden is. Ook niet met zoeken. Enig idee wat hiermee aan de hand kan zijn?


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2015, 18:33:07 »
Dat klinkt alvast goed maar we zijn nog niet klaar.

Stap 1:
Het zoeklogje is niet compleet. Mogelijk heb je niet gewacht totdat Zoek.exe klaar is.
Post het logje daarom nogmaals.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
    Java(TM) SE Runtime Environment 6
    Savings Seasons
    Spybot - Search & Destroy
Herstart de computer.


Pas op met het gebruik van registry cleaners, boosters en dergelijke. Ze doen vaak meer kwaad dan goed.

Citaat
Als ik het programma ondanks dat uitvoer krijg ik melding van een logbestand
Maak daarvan een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post de eerste link in je volgend bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2015, 12:35:25 »
Hoi Peter,Line 384: Class MSComctlLib.Toolbar of control Toolbar1 was not a loaded control class.
Hier het logje nogmaals.
Ik heb de aangegeven programma's gedeïnstalleerd.
Ik heb het eerder niet gevonden logbestand alsnog gevonden en heb dus de screenshot niet gemaakt.
De inhoud van dit logbestand is "Line 384: Class MSComctlLib.Toolbar of control Toolbar1 was not a loaded control class."
.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2015, 19:08:57 »
Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\PROGRA~1\YTDOWN~1;fs
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy;fs
C:\Program Files\ShopperPro;fs
C:\Program Files\YTDownloader;fs
C:\Program Files\XTab;fs
C:\Users\jvdpeet\AppData\Local\3873;fs
C:\Users\jvdpeet\AppData\Roaming\DriverCure;fs
C:\ProgramData\Registry Helper;fs
C:\Users\Public\Documents\ShopperPro;fs
C:\Windows\system32\tasks\ParetoLogic Registration3;f
C:\Windows\system32\tasks\ParetoLogic Update Version3;f
C:\Windows\system32\tasks\zupa3002;f
C:\Windows\system32\tasks\TweakBit\PCCleaner\Start PCCleaner ?n logon;f
C:\Program Files\TweakBit;fs
C:\PROGRA~1\TabNav;fs
C:\Program Files\Common Files\ParetoLogic;fs
aaaajjdggclgejkckppicefnelmoefjp;chr
lecpjhggilhbceadobnggaagnpfpafhg;chr
C:\Users\jvdpeet\Desktop\zoek - Snelkoppeling (2).lnk;f
C:\Users\jvdpeet\Desktop\zoek - Snelkoppeling.lnk;f
C:\Users\jvdpeet\Desktop\zoek.zip - Snelkoppeling.lnk;f
{761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43};c
{08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501};c
{DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2};c
YTDUpdt;s
chrdefaults;
ffdefaults;
autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Windows XP: Dubbelklik op AdwCleaner.
Windows Vista,7,8 en 8.1: Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 3:
Zip de volgende 2 bestanden en post de .ZIP als bijlage.
- Het VB6 projectbestand (.VBP) waarbij het foutmelding optreedt.
- Het bestand C:\Windows\system32\mscomctl.ocx

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2015, 15:37:21 »
Hoi Peter,

Hier de gevraagde bestanden. Het dll-bestand volgt. Die moet ik nog zippen.


jackson

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #8 Gepost op: 5 februari 2015, 15:59:20 »
Hoi Peter,

Hier is het .ocx-bestand.


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2015, 20:38:46 »
Open het .VBP bestand met Notepad.
Verander de regel
Object={831FDD16-0C5C-11D2-A9FC-0000F8754DA1}#2.1#0; MSCOMCTL.OCX

in
Object={831FDD16-0C5C-11D2-A9FC-0000F8754DA1}#2.0#0; MSCOMCTL.OCX

Enige verbetering nu met het VB project ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2015, 13:09:11 »
Hoi Peter,
De fout met mscomctl.ocx zit er nog steeds in.


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2015, 20:35:37 »
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{66833FE6-8583-11D1-B16A-00C0F0283628}];e
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{7DC6F291-BF55-4E50-B619-EF672D9DCC58}];e
[HKEY_CLASSES_ROOT\MSComctlLib.Toolbar];e
[HKEY_CLASSES_ROOT\MSComctlLib.Toolbar.2];e
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{66833FE6-8583-11D1-B16A-00C0F0283628}];e
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{7DC6F291-BF55-4E50-B619-EF672D9DCC58}];e
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\MSComctlLib.Toolbar];e
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\MSComctlLib.Toolbar.2];e
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2015, 22:06:02 »
Hoi Peter,


Hierbij het gevraagde.


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2015, 00:20:12 »
De versie van je MSCOMCTL.OCX is veroudert.
Je hebt "6.1.9782", de nieuwste is "6.1.9834". Download hem HIER.

Maak als backup een kopie van het bestand "c:\Windows\System32\mscomctl.ocx".
Vervang daarna het bestand door de gedownloade nieuwere versie.
Let op: Open de commandprompt CMD middels rechtsklik en kies "Als administrator uitvoeren".
Typ de opdracht regsvr32 mscomctl.ocx en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Mogelijk is een herstart nodig.

Enige verbetering nu ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Omiga-plus
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2015, 12:40:58 »
Hoi Peter,
Het is gelukt. De foutmelding komt niet meer. Met de rechter muisknop kon ik op cmd geen "Als Administrator uitvoeren" krijgen, maar op de PC waar ik dat op deed ben ik de enige gebruiker en ben dus automatisch Administrator. Het registreren was in ieder geval wel geslaagd. Ter informatie: Bij het opstarten van VB6 werd er een korte office-installatie uitgevoerd. Kennelijk heeft mscomctl.ocx ook daarop invloed.
Hoe dan ook: de bewerking is geslaagd. Heel erg bedankt voor je hulp. Wat fijn dat er zo'n goed forum is met zulke vakkundige medewerkers.
Tenslotte nog een vraag. Hoe kan het dat de automatische Windows Update de verouderde ocx niet vervangen heeft. Hoe kun je bijhouden of je nog alle juiste system32 bestanden hebt?


jackson0