Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

225 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:05:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Opstartprobleem laptop  (gelezen 7783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jab
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Opstartprobleem laptop
« Gepost op: 10 februari 2015, 20:20:44 »
Beste Forumleden,

Ik heb een Samsung laptop met ssd voor snel uit de slaapstand te komen en een HDD van 500GB.
Nu heb ik Windows 8.1 op 2 verschillende manieren proberen te installeren via de USB stick welke niet lukken.
Ten eerste heb ik eerst de iso gebrand via Windows7-USB-DVD-tool en dan geïnstalleerd op mijn laptop, het probleem waar ik hier tegen aan loop is dat hij bij elke keer dat hij opnieuw opstart niet verdergaat met installeren maar elke keer opnieuw begint.
Dan heb ik het via RUFUS geprobeerd wat wel werkt omdat hij hier elke keer vraagt om op een knop te drukken als hij van de USB stick op moet starten, met deze tool heb ik Windows kunnen installeren maar als ik de laptop nu opstart geeft hij aan kan Windows niet starten dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware of software wijziging.
Laat ik de USB stick in de laptop zitten en ik niet op een knop druk om van de stick op te starten, start hij Windows normaal op en kan ik de stick daarna verwijderen en werkt verder alles.
wat opvalt met mijn vaste PC is dat hij geen systeem en actief aangeeft in de C schijf totdat ik hem weet opstart, en tevens ook geen apart gedeelte opbouwt van 100 of 350 mb

weet hier iemand raad mee?ps, ik heb de gehele laptop leeg gemaakt incl. de recovery van samsung.

groet 

jab

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Opstartprobleem laptop
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2015, 18:16:29 »
Als ik het laatste stukje lees dan wordt waarschijnlijk hardware informatie weggeschreven naar de usb stick die noidig is voor het starten van W8. Ik adviseer je om de iso installatie op een dvd te branden en daarmee W8 te installeren. Misschien is deze versie alleen via een dvd te installeren.


Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline jab
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Opstartprobleem laptop
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2015, 20:17:25 »
Hoi Ruud,

Ik zal dat eens proberen maar ik denk zonder resultaat aangezien ik dezelfde windows heb geprobeerd op een asus laptop waar hij het wel gewoon doet zonder de usb stick in de laptop.

groet 

Jab

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Opstartprobleem laptop
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2015, 23:10:37 »
Hallo Jab,

Heb je anders misschien een verkeerde optie aangevinkt tijdens de installatie?



Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline jab
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Opstartprobleem laptop
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2015, 05:01:23 »
Nee Hoor diverse malen geprobeerd incl diverse instellingen in het bios maar allemaal zonder resultaat.
Zelfs de schijf als GPT en ook de stick maar alles met hetzelfde resultaat.

Jab

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Opstartprobleem laptop
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2015, 18:05:39 »
OK,  ben benieuwd hoe de installatie vanaf een dvd verloopt....


Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit