Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:47:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Een eigen video chat website maken; Hoe en wat heb ik nodig?  (gelezen 20527 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dutchboy22
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Een eigen video chat website maken; Hoe en wat heb ik nodig?
« Gepost op: 18 maart 2015, 18:56:03 »
Hallo!

Ik ben van plan om een eigen website te beginnen waarbij er sprake is van (betaald) webcam chatten.
Ik heb totaal geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken en bij welke host(?) ik moet zijn.
Ik zoek een relatief eenvoudige aanbieder waar ik deze webcam chatwebsite bij kan realiseren.

Heeft iemand suggesties/tips/adviezen of tutorials voor mij?

Alvast heel erg bedankt!

Groet,

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Een eigen video chat website maken; Hoe en wat heb ik nodig?
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2015, 20:10:34 »
Welkom!

En gelijk al een leuke vraag. ;)  Heb je enig idee hoeveel personen tegelijkertijd hun webcam gaan broadcasten, en hoeveel personen er tegelijkertijd naar gaan kijken? Dat bepaalt wel heel erg welke richting je op moet gaan denken.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Dutchboy22
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Een eigen video chat website maken; Hoe en wat heb ik nodig?
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2015, 20:20:10 »
Welkom!

En gelijk al een leuke vraag. ;) Heb je enig idee hoeveel personen tegelijkertijd hun webcam gaan broadcasten, en hoeveel personen er tegelijkertijd naar gaan kijken? Dat bepaalt wel heel erg welke richting je op moet gaan denken.

Groeten,

Ronald

Hoi Ronald!

Allereerst bedankt voor je reactie.

Mijn idee was om een webcam chat website te realiseren waarbij mensen een chatkamer kunnen openen om vervolgens met andere mensen te (webcam) chatten. Ik wil dan graag een maximum van 6 bezoekers per chatkamer, dus het maximale aantal webcam broadcasts zal per chatkamer op 7 liggen (webcam van de eigenaar + eventuele webcams van de 6 bezoekers).

Mijn verdere insteek is dat iedereen, wie het maar wilt, een chatkamer kan openen op mijn toekomstige website. Het zou dus in theorie voor kunnen komen dat tientallen of bij wijze van spreken honderden mensen tegelijkertijd hun webcam broadcasten in verschillende chatkamers.

Ik heb even rondgekeken op internet en daarvoor zou ik dus livestream binnen mijn website moeten hebben. Ook wil ik er een betalende dienst bij, voor als een chatkamer vol is.

Ik hoop dat ik je voldoende informatie heb kunnen geven!

Groetj,

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Een eigen video chat website maken; Hoe en wat heb ik nodig?
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2015, 20:32:37 »
Dat zou dus wel eens heel groot kunnen worden! ;)

Je zou eens op http://avchat.net kunnen kijken. Zij bieden chat streaming aan op basis van Red5, dat is een open source media server. Avchat zelf kost wel geld, net zoals de hosting (die je eventueel ook bij hen kunt afnemen). Omdat het streamen van webcam al snel flink wat bandbreedte kost, moet je wel rekening houden met snel oplopende hosting kosten.

Succes! :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence