Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

206 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 01:56:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: blokkades  (gelezen 13805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
blokkades
« Gepost op: 31 maart 2015, 13:47:24 »
Ik heb een proefversie gedownload van een programma waarvoor ik interesse had. Dit is me echter slecht bevallen.
Ik kreeg problemen die ik eerder niet had. Ik heb toen het proefprogramma via het configuratiescherm verwijderd, maar de problemen bleven. Ik vrees daarom dat het betreffende programma ongewenste zaken op mijn laptop achtergelaten heeft. Het probleem is dat als ik bepaalde programma's opstart, deze vastlopen en niet opstarten of slechts gedeeltelijk. Ik kan bijv. wel Visual Studio 6.0 opstarten, maar bepaalde met Visual Basic 6.0 gemaakte programma's niet; andere VB6.--programma's doen het wel. Echter ook ander programma's dan VB lopen vast. Graag wil ik van dit probleem af. Ik had er op gerekend, dat proefversies downloaden geen problemen zouden moeten geven: immers, de fabrikant daarvan kan weten dat een klant in geval van problemen daar nooit meer terug komt. Graag hulp.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2015, 18:34:54 »
Citaat
Ik heb een proefversie gedownload van een programma waarvoor ik interesse had. Dit is me echter slecht bevallen.
Vervelend. Helaas is het tegenwoordig zo dat er standaard allerlei onnodige software mee-geïnstalleerd wordt, meestal in de vorm van browsers, browser-toolbars of browser-zoekmachines. Soms kan je dat uitvinken maar soms ook niet.
Vertel eens welk programma dat was met eventueel een downloadlink ter onderzoek.


Download RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT
64-bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8 en 8.1: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2015, 00:04:24 »
Hoi Peter,
Hier zijn de twee logbestanden in de map RSIT.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2015, 00:54:43 »
Welk programma had je geprobeerd ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2015, 12:37:41 »
Hoi Peter,

Het was EasyNN-Plus.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2015, 20:38:42 »
Ik ken het programma niet.

Download WhoCrashed naar je bureaublad.
Dubbelklik op "whocrashedSetup.exe" om het programma te installeren.

Nadat 'WhoCrashed' is geïnstalleerd en opgestart, klik op de knop Analyze.

Na de analyse, kopieer en plak de gehele inhoud van het venster "Report" als bijlage in je volgende bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #6 Gepost op: 1 april 2015, 22:11:50 »
Hoi Peter,

Hier is het rapport. Het ziet er naar uit dat het programma niets gevonden heeft.



jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2015, 23:42:55 »
Dat had ik al verwacht.
In je eerste bericht zeg je "Het probleem is dat als ik bepaalde programma's opstart, deze vastlopen en niet opstarten of slechts gedeeltelijk.".
Programma crashes worden echter niet gelogd.
Kan je 1 of 2 screenshots maken van de problemen die je ziet.

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
EasyNN;a
EasyNN;z
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #8 Gepost op: 3 april 2015, 09:23:52 »
Hoi Peter,

Alvorens de in je laatste reactie gegeven instructies uit te voeren wil ik je iets melden dat onschuldig leek en geen problemen gaf, maar waar ik nu aan ga twijfelen. Enkele weken geleden kreeg ik bij het opstarten van een tweetal programma's, (waaronder een die nu bij het opstarten problemen geeft (het blauwe rondje stopt met ronddraaien)) iedere keer de melding "Unable to load language resource DLL", maar de betreffende programma's startten normaal op en werkten ook normaal. Hoe die dll heet weet ik niet. Het kan zijn dat er nu iets bij gekomen is dat maakt dat het nu niet meer werkt.
Ook kreeg ik bij het opstarten van Windows de foutmelding "Unable to load orgapi32.dll". Deze dll zit gewoon in Windows\system32. Ook het daarbij behorende programma werkt steeds normaal.
Aan een printscreen zul je denk ik niets hebben. Het geeft alleen een niet meer draaiend (zandloper?) rondje op een leeg scherm, dat draaiend begint, maar daar na korte tijd mee ophoudt.


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #9 Gepost op: 3 april 2015, 17:53:50 »
Citaat
"Unable to load orgapi32.dll"
Mogelijk een onderdeel van Lotus.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #10 Gepost op: 3 april 2015, 21:04:15 »
Hoi Peter,

Dat is inderdaad een onderdeel van Lotus. Maar wat language resource dll?
Ik kan de link naar zoek.exe niet meer vinden. Ik kan er een downloaden via Google, maar weet niet of dat de goede is. De leverancier heet daar Smeenk o.i.d.


groetjes,

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #11 Gepost op: 3 april 2015, 23:28:58 »
Dat is mogelijk een onderdeel van "Corel Applications".

Download Zoek.exe en verplaats het eerst naar je bureaublad.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #12 Gepost op: 4 april 2015, 12:11:35 »
Hoi Peter,

Hier is het zoekresults.log.


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #13 Gepost op: 4 april 2015, 13:28:13 »
Gebruik je met je VB programma's de extensie .tvq ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #14 Gepost op: 4 april 2015, 18:27:35 »
Hoi Peter,

Nee, maar als ik hier op zoek op de harde schijf blijken dit onderdelen te zijn van EasyNN-Plus.