Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

91 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 06:39:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: blokkades  (gelezen 14939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #15 Gepost op: 4 april 2015, 18:54:18 »
Hoi Peter,

Deze extensie komt ook voor in programma SwingNN van dezelfde leverancier. Dit programma heb ik in het verleden wel eens geprobeerd maar gaf toen ook problemen. 


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #16 Gepost op: 4 april 2015, 21:18:36 »
Alle bestanden en register-verwijzingen naar EasyNN-Plus die Zoek.exe heeft gevonden kunnen opgeruimd worden ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #17 Gepost op: 6 april 2015, 12:35:07 »
Hoi Peter,

Al deze bestanden en verwijzingen heb ik verwijderd en het systeem opnieuw opgestart, maar het probleem is er nog steeds. Ik heb daarom een nieuwe zoekactie gestart en het resultaat daarvan aan dit bericht gehecht. Ik weet niet of dit wat oplevert, maar het is het enige dat ik kon verzinnen. Omdat het ernaar uitziet dat het programma stikt in het projectbestand van de  VB6-toepassing heb ik het .vbp-bestand daarvan afgedrukt en gekeken of dat afwijkt van de versie die wel goed werkte, maar ik heb geen ongerechtigheden gevonden. Hopelijk weet je (zoals gewoonlijk) hier raad mee. Tevens heb ik een printscreen geprobeerd te maken van de situatie onmiddellijk na de start van het programma dat misloopt, maar dat lukt niet tijdens de vastloper.


m.vr.gr.,

jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #18 Gepost op: 6 april 2015, 13:26:15 »
Het gebruik van Zoek.exe zonder begeleiding is niet aan te raden.
Je Google Chrome is blijkbaar gekaapt door "omiga-plus".

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Users\jvdpeet\Downloads\EasyNN-plus (1).doc;f
C:\Users\jvdpeet\Downloads\EasyNN-plus (2).doc;f
C:\Users\jvdpeet\Downloads\EasyNN-plus.doc;f
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3228639686-2171208622-654388636-1001\Software\EasyNN];r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-3228639686-2171208622-654388636-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.tvq\OpenWithList]
"a"=-;r
.tvq;a
chrdefaults;
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.


Citaat
Tevens heb ik een printscreen geprobeerd te maken van de situatie onmiddellijk na de start van het programma dat misloopt, maar dat lukt niet tijdens de vastloper.
Maak dan een foto van wat je op het scherm ziet en post die als bijlage.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #19 Gepost op: 7 april 2015, 13:16:48 »
Hoi Peter,

Hier het resultaat van de nieuwe zoekactie. Hoe ik een foto van de vastloper moet maken moet ik nog even uitzoeken. Foto's maken op de PC heb ik nog nooit gedaan. Vandaar.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #20 Gepost op: 7 april 2015, 18:28:10 »
Citaat
Hoe ik een foto van de vastloper moet maken moet ik nog even uitzoeken.
Gewoon, met een digitale foto-camera ;)

Nog een paar restantjes opruimen:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP gebruikers: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8 en 8.1 gebruikers: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3228639686-2171208622-654388636-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.tvq];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3228639686-2171208622-654388636-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RecentDocs\.tvq];r
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #21 Gepost op: 8 april 2015, 00:21:03 »
Hoi Peter,

Hier is de foto van de VBcrash.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #22 Gepost op: 8 april 2015, 00:23:39 »
Hoi Peter,

Sorry, er ging iets mis. Daarom nu wel met bijlage.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #23 Gepost op: 8 april 2015, 12:52:26 »
Hoi Peter,

Het uitvoeren van Zoek.exe is mislukt. Aanklikken van icoon Zoek.exe reageerde niet. Diverse keren geprobeerd en tenslotte de in het script aangewezen regels maar handmatig verwijderd. Ondanks dat (en afsluiten en opnieuw opstarten) is het probleem nog steeds aanwezig. VB6 opstarten lukt wel, maar als ik een toepassing opstart blijft het blauwe rondje rondtollen en geeft Taakbeheer starten aan dat het programma niet reageert. Een break zetten in het .vbp-bestand om te kijken waar het fout gaat, werkt niet.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #24 Gepost op: 8 april 2015, 18:38:00 »
VB opstarten zonder een bestaand project te openen lukt wel ?
Een VB projectbestand (.VBP) is een tekstbestand. Het lijkt me sterk dat daar een probleem mee is.
 
Download CCleaner.
(Klik op de groene knop 'Download Latest Version ...').
Installeer CCleaner.
Let op: Haal de 2 vinkjes weg zodat je startpagina behouden blijft en de extra software (Google Chrome) niet geïnstalleerd wordt.
Start CCleaner.

- Klik in de linkse kolom op Cleaner.
- Klik achtereenvolgens op Analyseren en daarna op Schoonmaken en vervolgens op Oke.
- Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scannen op fouten.
- Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde fouten... en OK.
- Op de vraag om een back-up te maken, klik op JA en vervolgens op Opslaan.
- Klik dan op Herstel alle geselecteerde fouten.

Sluit CCleaner.


Enige verbetering nu ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #25 Gepost op: 9 april 2015, 18:35:29 »
Hoi Peter,

De hele operatie uitgevoerd, maar de betreffende programma's blijven nog steeds niet reageren. Ik heb na CCleaner
een keer procexp van sysinternals gedraaid. Heb je wat aan de uitvoer daarvan. Tevens heb ik een backup van
CCleaner. Opsturen? Het gekke is dat ik een VB-programma heb dat wel werkt en weinig verschilt met een ander VB-programma dat niet werkt. Beide zitten in dezelfde hoofdmap, welke is onderverdeeld in twee submappen. Het ene werkt met Nederlandse berichten en uitvoer en het andere met Engelse. 
VB6.exe opstarten zonder een bestand te openen gaat ook goed, maar zodra ik een programma open reageert het niet, op het bovengenoemde programma na dat wel opgestart kan worden.

 
jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #26 Gepost op: 9 april 2015, 19:57:17 »
Sluit VB en de-installeer het volledig.
Herstart de computer en na de herstart VB opnieuw installeren.

Enige verbetering nu ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #27 Gepost op: 9 april 2015, 21:27:53 »
Hoi Peter,

Wat is met Windows 7 de installatieprocedure voor VB6.0 op dit moment?
Ik heb geprobeerd  te achterhalen waar het fout gaat. Ik heb een nieuw VB-programma gemaakt door één voor één
alle bestanden van een niet-lopend programma met AddFile aan het nieuwe bestand toe te voegen. Dat gaat een tijd goed, maar bij een bepaald bestand loopt het vast. Ik wil nog uitzoeken welk bestand dat is en of daar wat bijzonders mee is. Opnieuw installeren lijkt mij daarom inderdaad het veiligste. 


Groetjes,

jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #28 Gepost op: 13 april 2015, 11:39:30 »
Hoi Peter,

Ik heb geprobeerd Visual Studio 6.0 te verwijderen, maar krijg de volgende problemen:
1) Failed to unregister .SRG-file (deze fout diverse keren).
2) If you have a system directory that contains a %-sign or the directory names start with a space, the  setup will fail. Ensure your directory does not contain aforementioned problems. Setup will now abort.


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: blokkades
« Reactie #29 Gepost op: 13 april 2015, 18:34:16 »
Kijk eens in de backup van CCleaner of die iets verwijdert heeft mbt .srg bestanden.
Zoja, laat CCleaner die wijzigingen herstellen.