Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

32 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 06:53:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: VB6.0: References en Components for Installable ISAM  (gelezen 18590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
VB6.0: References en Components for Installable ISAM
« Gepost op: 24 april 2015, 12:33:21 »
Welke References en Components moeten aangevinkt zijn om niet de fout "Cannot find Installable ISAM" te krijgen?
Ik werk in een bepaald programma met Jet-databases en Access 2000.


jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: VB6.0: References en Components for Installable ISAM
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2015, 13:09:29 »
Ik werk met Windows7 en heb servicepack 6 van VB6 geïnstalleerd, omdat dit volgens MS het probleem zou oplossen, maar nop. Ik  gebruik ADO met Microsoft.Jet.OLEDB.4.0 als provider. Tevens heb ik MDAC 2.6 geïnstalleerd, maar nog steeds dezelfde fout. De informatie van MS over deze fout beslaat diverse MSDN-artikelen welke geen van alle erg duidelijke aanwijzingen geven. Wie weet een uitweg uit deze warrige documentatie?


jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: VB6.0: References en Components for Installable ISAM
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2015, 21:51:34 »
Ik heb gelukkig nog een backup van enkele weken geleden gevonden. Deze hersteld en uitgevoerd en hoewel ik enkele kleine veranderingen in de code moet aanbrengen (waar ik de recente gegevens nog van heb) is het probleem opgelost.
Ik kan dus in ieder geval de References en Components vergelijken en hopen dat dit de oorzaak van de fout openbaart.
Afgezien van de oorzaak die ik nog graag zou willen weten kan dit onderwerp dus als opgelost beschouwd worden.


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: VB6.0: References en Components for Installable ISAM
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2015, 22:35:51 »
Waarschijnlijk heeft een of ander programma de referenties voor de VB6 componenten in de war geschopt.
Gelukkig is het probleem opgelost.


Groeten, Peter

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: VB6.0: References en Com ponents for Installable ISAM
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2015, 21:27:55 »
Hoi Peter,
Gelukkig kan ik met de backup mijn programma's weer vrij normaal gebruiken, maar met de backup is DataView weer verdwenen en heb ik er de fouten "Cannot find Installable ISAM" en "Object or with block variable not set" voor terug, welke laatste fout kennelijk het gevolg is van de eerste fout. Met die oude databases heb ik iedere keer problemen en ik heb dus overwogen op de recente database software gebaseerde databases aan te maken en de inhoud van de bestaande ernaar te kopiëren. Maar dat geeft waarschijnlijk veel connections veranderen en misschien andere narigheid. Met ADO zouden deze problemen als ik MS mag geloven niet optreden. Servicepack 6.0 van VB6 installeren heeft niet geholpen. Als ik de oude databaseversies handhaaf heb ik niet veel (of niets)te veranderen en een DataView kan ik zelf aanmaken met MS DataEnvironment. Boven dien heb ik DataView eigenlijk helemaal niet nodig, want de oude databases worden correct gelezen door MS Office 's Access. Dus zou ik zeggen: Accepteer dat DataView er niet meer is en handhaaf de backup zonder DataView en gebruik Access als DataView. Is gebruik van SQL een oplossing voor de verbindingen? 

jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: VB6.0: References en Components for Installable ISAM
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2015, 00:20:58 »
Ik gebruik zelden database constructies dus daar kan ik weinig over zeggen.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: VB6.0: References en Components for Installable ISAM
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2015, 21:41:32 »
Hoi Peter,

Jammer. Dat gebeurt je niet vaak dat je geen afdoende antwoord kan geven, maar wat je niet hebt kun je ook niet geven. Ofwel, waar niet is verliest zelfs de keizer zijn recht, dus ik zeker. Ik wens je een zonnig weekend.


jackson0