Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:44:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Probleem met Google Chrome  (gelezen 12862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Probleem met Google Chrome
« Gepost op: 1 mei 2015, 05:05:15 »
Hallo,

Ik heb het volgende probleem; sinds enige tijd krijg ik steeds vaker de melding dat een pagina niet beschikbaar is.
Wissel ik van browser naar IE of FF dan is desbetreffende pagina wel beschikbaar. Het lijkt dus alsof er geen internet verbinding is maar die is er dus wel (maar niet in Chrome).
Heb mijn provider al gebeld en die heeft mij wat tests laten doen zoals: ping yahoo.com en ping google.com.
Terwijl Chrome dus zei: pagina niet beschikbaar werkte alle ping testen met 0% fouten (send 4, received 4, lost 0)
en werkte IE en FF wel goed.

Ik heb ondertussen Chrome verwijdert, herstart, opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar het mag allemaal niet baten. Het blijft knudde met een rietje. Ik kan ook miet meer inloggen op Chrome om te synchroniseren met mijn andere laptop. Ik heb vervolgens alles wat naar Google ruikt verwijdert.

het probleem is dat ik een hele bubs aan documenten op Google "My Drive" heb staan en die via Chrome heel makkelijk zijn te benaderen. Met een lange omweg lukt het natuurlijk ook via mijn email adres maar dat is minder handig.

Gegevens: HP15 laptop met W8.1

Gaarne advies hoe dit op te lossen.

Alvast mijn dank,

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2015, 18:11:18 »
Hoi Ruud,

Citaat
sinds enige tijd krijg ik steeds vaker de melding dat een pagina niet beschikbaar is.
Maak een screenshot van Chrome als je deze melding krijgt.
Hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post de eerste link in je volgend bericht.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2015, 05:45:47 »
Het gevraagde screen shot



DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2015, 11:28:20 »
Rechtsklik op Start - "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster netsh winsock reset en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en update het naar http://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.

Herstart daarna de computer.
Werkt Chrome nu wel goed ?

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2015, 04:57:48 »
Bedoel je deze screen dump?


Ik heb Chome herstart en werkt tot nu toe goed.
Ik ben er ondertussen ook achter dat onregelmatig mijn Internet verbinding (even) wegvalt en denk dat als ik dan daarna een andere browser start, net het internet weer terug is waardoor je dus de situatie krijgt als in mijn eerste posting omschreven. De ICE (jullie KPN) monteur is onderweg. Ik hou je op de hoogte.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2015, 05:46:20 »
Zoek het verschil in de plaatjes.......


Dit plaatje is correct. Tekst en icoon kloppen met elkaar


Dit klopt niet. Tekst zegt: Pagina niet beschikbaar maar icoon zegt wel verbinding te hebben.

Very confusing. GEK wordt je ervan.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2015, 11:14:23 »
Hoi Ruud,

Citaat
;Dit klopt niet. Tekst zegt: Pagina niet beschikbaar maar icoon zegt wel verbinding te hebben.
Dat kan toch kloppen als je een gammele internetverbinding hebt.
Je computer heeft dan wel verbinding met de router maar de router heeft geen verbinding met het internet.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2015, 07:47:23 »
De monteur is geweest (slechts bijna 2 uur), heeft alle lijnen, kabels en verbindingen gecontroleerd met hele mooie Fluke meet apparatuur, heeft een ander (niet nieuw) modem/WiFi router geplaatst en gaf het gods zegen. Zei dat hij maandag terug zou komen om te zien of er nog problemen zijn. Nou DIE ZIJN ER!
Had ik eerst een verbinding die soms even weg viel, nu kapt het (niet nieuwe) modem er elke 15 minuten mee. 
Uit zetten, minuutje wachten, aan zetten en een minuut later heb ik weer verbinding met de buiten wereld voor 15 minuten. Hij gaat lekker.

Wordt vervolgt.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2015, 07:29:12 »
Het vervolg......
Op Dinsdag kwam er een ander monteur en die vertelde dat de eerste monteur het "ge-refurbishde"modem niet goed had gereset. Nu zou het wel goed werken. NIET dus! Die 2e monteur had zijn mobiele nummer achtergelaten voor het geval het nog niet OK zou zijn. Dat was het binnen een uur na zijn vertrek al niet dus heb ik hem gebeld.
Hij zei dat het vervangen modem dan echt defect is en dat hij met een nieuw modem terugkomt maar er is een klein probleem.... hij heeft geen modems. Die zouden woensdag of donderdag weer komen. Donderdag middag gebeld met #2, Ja hij had een nieuw modem maar hij had geen nieuwe werkorder dus of ik maar even een nieuwe klacht wil melden zodat er een nieuwe "ticket" kon worden aangemaakt.
Afijn, vandaag nieuw WiFi modem geplaatst en wat denk je wat.....? Lopen als een zonnetje.
Kleine probleempjes in het verleden die ik weet aan de gammele infrastructuur (bovengronds) of intercontinentale zeekabels zijn nu ook verdwenen. Jippie!!!!

Wat overblijft is dat het verbindingsicoontje van Windows 8.1 gewoon heel erg achter loopt op de actuele situatie.
Je kan gewoon je ADSL kabel uit je modem trekken en het kan van 10 tot 20 seconden duren voordat het icoontje verandert. NOT Funny!!!!!!

Fijn weekend allemaal,

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline faroud
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
    • smoelenbook
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2015, 09:41:56 »
Beste

blijkbaar opgelost anders had je dit even kunnen proberen, want
je bent niet alleen met dit probleem maar je kan dit eens uitvoeren

Als je problemen ondervindt, probeer Chrome in de compatibiliteitsmodus voor Windows 7. Klik met de rechtermuisknop op uw Chrome snelkoppeling en kies Eigenschappen. Klik op het tabblad compatibiliteit, vinkt u het vakje aan naast het programma uit te voeren in de compatibiliteitsmodus voor en selecteer Windows 7.

Dit zou moeten werken in vele gevallen
mvg

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Google Chrome
« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2015, 13:37:15 »
Citaat
Ik heb ondertussen Chrome verwijdert, herstart, opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar het mag allemaal niet baten.

Chrome verwijdert via configuratiescherm, maar mappen niet verwijdert in windows .Ook cookies niet verwijdert wat het probleem allemaal zou opgelost hebben en je ook een hoop kosten van de monteur zou bespaard hebben.
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse