Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:37:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: configuratiescherm is volledig leeg  (gelezen 8638 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EddyDB
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
configuratiescherm is volledig leeg
« Gepost op: 22 mei 2015, 18:10:55 »
onlangs zet ik s'avonds mijn laptop uit en de dag erna start ik deze op en ik kan niet meer op internet, kan geen enkele file van Office openen ook outlook niet.
na enig zoeken zie ik dat mijn configuratiescherm volledig leeg is.
heb toen een aantal dagen alles opgezocht op internet betreffende dit probleem en heb zo'n week aan een stuk alles uitgeprobeerd wat ik kon vinden maar niets hielp om het configuratie scherm weer te kunnen gebruiken.
Het rare was dat ik mijn andere programma's zoals virusscanner en TuneUp utilities wel gewoon kon gebruiken maar ook daar hielp niets.
ook een setup vanuit het startscherm hielp mij niet verder.
 en nu wil ik graag laten weten aan mensen die ook computerproblemen hebben en geen uitweg vinden hoe ik dit na 11 dagen uiteindelijk heb kunnen oplossen.

Er staat nergens iets te lezen dat je tijdens de opstart met de F3 toets in een menu terechtkomt die je pc terug zet naar de LAATST GOED WERKENDE CONFIGURATIE.

ik weet nu niet of dit voor elke laptop werkt, maar ik wil dit toch de mensen niet onthouden en hoop dat er ergens iemand met deze uitleg kan geholpen worden.

ik heb een laptop van MSI met windows 7 erop en werk ook met Office 2007.

het rare is nu ook dat ik alle mails vanaf 2010 terug binnen krijg.

Hopelijk heeft iemand iets met deze uitleg.

met vriendelijke groeten
Eddy De Backer

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: configuratiescherm is volledig leeg
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2015, 19:24:13 »
Hallo Eddy,

Citaat
Er staat nergens iets te lezen dat je tijdens de opstart met de F3 toets in een menu terechtkomt die je pc terug zet naar de LAATST GOED WERKENDE CONFIGURATIE.
Mooi dat je zelf opgelost hebt.:)

Via de toets F3 kan je "Windows opstartbeheer" openen. Daarmee kan je een Operating Systeem (= OS) kiezen om je computer mee op te starten. Is er maar 1 OS geïnstalleerd, dan valt er geen te kiezen.
Een andere keuze die verschijnt is F8 (geavanceerde opstartmode). Er verschijnt dan een keuzemenu met o.a. "Laatst bekende juiste configuratie" en "Veilige modus".

Mogelijk heeft MSI deze opstartmogelijkheid een beetje aangepast of heeft deze optie je computer teruggebracht naar de fabrieks-instellingen, wat ook het opnieuw ophalen van alle emails zou verklaren.

Offline EddyDB
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: configuratiescherm is volledig leeg
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2015, 20:00:48 »
bedankt voor de uitleg