Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

205 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:24:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: wubi upgraden naar ubuntu 14.04 mislukt  (gelezen 18884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
wubi upgraden naar ubuntu 14.04 mislukt
« Gepost op: 5 juni 2015, 09:44:36 »
Op mijn testcomputer werkte het om te upgraden van 12.04 naar 14.04.Het duurde wel lang,zo'n 7,5 uur.
Ik kreeg veel van die vragen of ik het bestaande bestand met instellingen wilde houden of vernieuwen en ik koos steeds voor vernieuwen.Ik denk dat toch niet zo goed was want ubuntu start niet meer voorbij grub op.
Waarschijnlijk zijn specifieke instellingen voor de wubi installatie zo verloren gegaan.

(ik denk dat het ook goed is om instellingen die er voor zorgen dat de pc na een periode van inactiviteit op standby gaat uit te zetten,anders crashed de boel na die ingestelde tijdsperiode)

Paul

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: wubi upgraden naar ubuntu 14.04 mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2015, 18:06:23 »
Hallo Paul, ik heb het een en ander gevolgt maar is het niet beter om via een Ubuntu opstart schijf je data ergens op te slaan en dan de schijf formateren en een schone installatie uitvoeren...?


Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: wubi upgraden naar ubuntu 14.04 mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2015, 20:33:05 »
Hallo Ruud,
Ja dat heb ik gedaan,want opnieuw een wubi installatie installeren gaat niet meer vanuit windows xp want daar ga ik niet meer mee online.
Maar ook een drama,ik kan wel opstarten naar het inlogscherm en dan krijg ik daarna een zwart scherm.
De live cd of dvd die had hetzelfde probleem.
Bizondere is wel dat ik wel Ubuntu inkom met een gastsessie.

Ik heb heel veel oplossingen uitgeprobeerd met nomodeset en vga=normal maar dat hielp niks.
Ik zag wel door dan op ctrl-alt-f1 te klikken bij het vastlopen dat er stond GPU lockup.
Dus dat heb ik opgezocht en toen de nvidia-current driver geinstalleerd met een command.
Dat werkte ook helemaal niet dus die weer eraf maar nu doet de gastsessie het ook niet meer.

Ben aan het kijken voor Xubuntu maar zie dat die LTS maar 2 jaar wordt ondersteund.

Groet,Paul

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: wubi upgraden naar ubuntu 14.04 mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2015, 22:03:04 »
Op mijn andere computers start Ubuntu 14.04 wel goed op vanaf de livedvd.

Mijn testcomputer heeft wel weinig geheugen mogelijkheden met 512 MB.

Ik had gelezen in de manual dat elk slot een capaciteit had van 512 MB dus had ik 3 x 512 MB gekocht in China.
Alleen toen het niet werkte zag ik even verder in de manual , met een totaal maximum van 512 MB. Helaas :-(