Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:38:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Onthouden van instelling.  (gelezen 15510 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Onthouden van instelling.
« Gepost op: 16 juni 2015, 17:51:31 »
Beste forumleden,
Ik zit al dagen met een hardnekkig probleem en wellicht dat u mij hierbij kunt helpen.
Wat is het geval:
Al sinds tijden maak ik gebruik van een usenet downloader, in dit geval Spotnet met daarbij een usenet provider Bucket als payserver. Het abonnement is betaald tot begin juli 2015. Ik heb nimmer problemen er mee gehad en liep perfect tot vorig week.
Toen ik een keer Spotnet openende en een film wilde downloaden lukte dit niet meer. Ondanks het feit dat aan alle voorwaarden zijn voldaan om dit goed te laten verlopen. Teneinde raad heb ik Spotnet met de spotnet removal tool van de PC verwijderd. Daarna is de usenet downloader opnieuw binnengehaald en geïnstalleerd. Tot zover ging alles weer goed en kon datgene wat ik wilde hebben ook downloaden en de voortgang zien onder het tabblad download. Echter met dien verstande dat het wordt opgeborgen onder de C-schijf onder users-download. Dit was niet zo aangeven in het programma maar op een externe harde schijf.
Maar...... wanneer ik Spotnet sluit om vervolgens het weer te openen kan ik niet meer downloaden. Het programma vult wel met datgene wat er wordt aangeboden.
Ik vermoed dat er instellingsprobleem is maar kom er niet achter wie of wat de "boosdoener" is.
Ik dacht in eerste instantie dat de Windows update van 10 juni j.l. de veroorzaker zou zijn en heb deze update volledig verwijderd. Maar ook dat bracht niet een oplossing.

Diverse malen is het programma verwijderd van de PC en opnieuw erop geplaatst maar steeds met hetzelfde probleem.

Kunt u mij eventueel aangeven wat ik moet activeren of de-activeren om het weer in goede banen te leiden.

Volledigheidshalve hierbij nog wat gegevens:
Windows 7 Home Premium SP 1
64 Bits
Werkgeheugen 8GB.
Volledig ge-update.
Externe harde schijf 2TB gedeeld voor downloadopslag en is voor de helft gevuld.
Beveiliging als volledig beheer.

Bij voorbaat dank.
Boyo.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Onthouden van instelling.
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2015, 08:29:07 »
Nog even dit ter aanvulling,
Ik heb Spotnet ook op mijn ultrabook gedownload en wonderwel werkt deze prima. Dus hier is niets mee.

Maar het is niet bedoeling om dit hier op te zetten en kan de instellingsverschillen niet vinden. Vandaar uw hulp.

Met vriendelijke groet.
Boyo.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Onthouden van instelling.
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2015, 12:56:28 »
Ik ben inmiddels er achter gekomen waar het probleem zat.

Het volgende is gedaan om het te verhelpen:
Het viel mij op dat de opdracht om datgene wat gedaan moest worden niet op de juiste schijf wordt geplaatst maar op de hoofdschijf C in plaats van schijf G(externe harde schijf).
Via de eigenschappen en beveiliging op schijf G kwam ik tot de ontdekking dat, voor mij onverklaarbare wijze, er geen rechten meer waren om hier op te schrijven.
Nadat deze rechten weer zijn toegekend, volledig beheer, werkt alles weer zoals voorheen. 

Met vriendelijke groet.
Boyo.