Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

373 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 11:45:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows 10 updater zit in een loop.  (gelezen 11234 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #15 Gepost op: 3 augustus 2015, 00:20:51 »
Hoi Peter,

Ik heb vandaag het hele traject opnieuw afgewerkt. Helaas met hetzelfde resultaat. De download gaat goed maar tijdens de voorbereiding voor installatie, net voor het einde, gaat het fout.

Ik denk dat ik dit even in de koelkast ga zetten.

Dank tot zover. Ik hou je op de hoogte wanneer ik de oplossing vind zonder W8,1 opnieuw te installeren.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #16 Gepost op: 3 augustus 2015, 00:37:33 »
Dat is prima.
Probeer anders eens deze mogelijkheden voor Microsoft-ondersteuning:
https://partner.support.services.microsoft.com/nl-nl/contact/menu/software/windows/setup/

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #17 Gepost op: 3 augustus 2015, 01:31:55 »
Dat is prima.
Probeer anders eens deze mogelijkheden voor Microsoft-ondersteuning:
https://partner.support.services.microsoft.com/nl-nl/contact/menu/software/windows/setup/

Ja, ik ben al op dat forum en heb me aangemeld en de vraag gepost net als tientallen anderen.
Ik ben ook al de Engelstalige versies aan het afstruinen maar het schijnt een wereldwijd probleem te zijn.

Anyway..... Ik blijf er bovenop zitten.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #18 Gepost op: 3 augustus 2015, 08:03:13 »
Hoi Ruud,

Ik heb die verhalen op dat Forum eens nagelezen.

Het gaat hier en daar niet vlekkeloos met die Windows 10 upgrades, maar het zijn wel heel veel mensen over de hele wereld die dat aan het doen zijn.. Heel in het algemeen hebben upgrades van een computersysteem daar wel een handje van, als ik mijn ervaring met Ubuntu systemen er bij mag trekken. En dan is de upgrade naar Windows 10 ook bepaald geen kleintje, al zal Microsoft dat gegarandeerd heel goed hebben voorbereid.

Wij weten natuurlijk niet wat je redenen zijn om zo snel over te stappen. Persoonlijk kan ik helemaal niet goed overweg met Windows 8.1, al heb ik daar ook niet heel veel moeite in gestopt als Linux gebruiker. Ik heb hier nu een proefinstallatie van Windows 10 op een oude PC gezet en had al gelijk zin om die 135 euro uit de zak te trekken voor de licentie. Zo lekker liep dat op die 8 jaar oude computer! Gelukkig heb ik even geen geld over :D . Met die erg positieve ervaring zou ik ook geneigd zijn de Windows 8.1 op de laptop van zoonlief onmiddellijk te vervangen door Windows 10. De Windows 7 van mijn vrouw draait nog aardig.

Nou kan mijn zoon wel goed met dat 8.1 overweg. We kijken dus eerst de kat wel een behoorlijke tijd uit de boom. En áls ik dan aan de gang ga wordt het beslist een clean install vanaf de usb stick die ik inmiddels aangemaakt heb, nadat ik alle data veilig heb gesteld. Riskeer nooit je data bij zo'n upgrade!! Via een USB stick gaan installaties grofweg 10 keer zo snel als vanaf DVD.

Nou succes, Ruud!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #19 Gepost op: 9 augustus 2015, 01:14:03 »
Citaat
Helaas, pindakaas. Ook nu wordt de "preparing for installation" afgebroken met dezelfde foutmelding: 0x80070003

Deze foutmelding betekend dat het downloaden van de Upgrade mislukt is . Zorg ervoor dat het downloaden  van de Upgrade niet onderbroken word. Dit is een Bestand van meer dan 4 GB.
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2015, 17:09:58 »
Probleem opgelost! Joepie!!!!
Het probleem werd veroorzaakt doordat ik in het verleden EaseUs Partition Manager heb gebruikt.
Dit programma werkt prima maar.... hernoemd de eerste partitie van Recovery naar OEM en dan kan Windows zijn werk niet (meer) doen. Nadat ik met diskpart de partitie hernoemd heb ging de upgrade naar W10 als een zonnetje.

De oplossing staat hier beschreven: -► WindowsUpdate 80070003 Ga naar de 4e posting van HeMweb die alles uit de doeken doet.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #21 Gepost op: 17 augustus 2015, 18:31:15 »
Mooi zo. Had je op die andere computer "EaseUs Partition Manager" niet geïnstalleerd ?

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #22 Gepost op: 17 augustus 2015, 18:49:13 »
Het goede antwoord is..... nee en daarom ging het als een zonnetje.
Die andere gebruiken we alleen om te surfen en wat Office werk.
Deze PC heb ik de HD opgedeeld in C en F zodat C alleen het OS en programma's heeft en alle data op F staat.
Heb ik ooit geleerd van een IT collega. Als de C schijf ooit crashed dan staat alle data veilig op F.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #23 Gepost op: 17 augustus 2015, 20:00:16 »
Dus niet 2 identieke laptops zoals je zegt in je openingsbericht!

Citaat
Deze PC heb ik de HD opgedeeld in C en F...
Als de C schijf ooit crashed dan staat alle data veilig op F.
Als de harde schijf crasht is zowel C als F onbereikbaar!

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #24 Gepost op: 18 augustus 2015, 01:22:35 »
Jij hebt gelijk. 
De laptops zelf zijn identiek. De geïnstalleerde programma's verschillen een pietsie.

Ik bedoelde dat als de C schijf crasht en je moet een nieuwe installatie doen, inclusief format C, dan staat de data (veilig) op de F schijf.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #25 Gepost op: 18 augustus 2015, 10:42:47 »
Wat zijn je ervaringen nu met Windows 10, beter dan Windows 8.1 ?

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #26 Gepost op: 19 augustus 2015, 02:57:05 »
Wat zijn je ervaringen nu met Windows 10, beter dan Windows 8.1 ?


Het is nog wat vroeg om daarover wat te zeggen maar er zit niet veel verschil in.
Ik moet eerst een ander probleem(pje) oplossen.
Ik schijn een stukje adware, malware of weet-ik-veel-ware opgelopen te hebben in mijn Chrome browser.
Probleem; af en toe wordt er spontaan een nieuw tab blad geopend met het verzoek om iLivid te installeren als je ergens op klikt. Voorbeeld; ik lees een krant, klik op een artikel en floep..... nieuw tabblad met iets dat ik niet wil.
Ik heb het hele assortiment scanners (ADWCleaner, Malwarebytes, ESET online, Hitman Pro, Avast) er op los gelaten maar alleen ADWCleaner vind wel een aantal verdachte bestanden die worden verwijdert maar na een herstart en wat surfen op het Internet zijn dezelfde bestanden weer terug. Hmmmmmmmmmmm, drives me nuts. Zie bijlage.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 10 updater zit in een loop.
« Reactie #27 Gepost op: 19 augustus 2015, 11:03:23 »
Citaat
Ik schijn een stukje adware, malware of weet-ik-veel-ware opgelopen te hebben in mijn Chrome browser.
Dergelijke infecties verschuilen zich diep in allerlei bestanden.
De AdwCleaner die je gebruikt hebt is veroudert.
Maak een nieuw topic aan, dan kunnen we er daar naar kijken en blijft het overzichtelijk.