Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:47:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Harde schijf misschien geinitialiseerd?  (gelezen 9968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Latoya13
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
Harde schijf misschien geinitialiseerd?
« Gepost op: 18 september 2015, 21:04:12 »
HELLUUUUUUUP!!!!! :'(
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het gaat om de externe harde schijf van mijn vriend met al zijn foto's erop en ik ben echt heeeeeeel bang dat ik nu al zijn foto's kwijt heb gemaakt :(...

Ik zal alles uitleggen:
Wij gaan over 1,5 week op vakantie en ik wilde daarom van mijn macbook pro een backup maken. Omdat ik geen ruimte op iets anders heb dan een externe harde schijf, pakte ik die van mijn vriend (die kan op windows en op mac gebruikt worden). Ik ging op mijn Mac naar Time-Machine. Mijn vader heeft de laatste backup gemaakt op zijn macbook air dus hij gaf aan dat hij daar de reservekopie op zou zetten. Ik wilde dit aanpassen naar de externe harde schijf van mijn vriend. Als ik die via usb koppel krijg ik altijd 2 mappen op mijn bureaublad: Foto's en PS3EXTERN. Die laatste doen we nooit wat mee, dus ik selecteerde deze als medium om de reservekopieƫn op te zetten. Hij vroeg of ie de schijf kon wissen, dus voor de zekerheid gecheckt of het echt een aparte schijf was binnen de externe harde schijf. Ja. Dus ik heb op ok gedrukt. Ik kreeg vrijwel meteen een foutmelding, waardoor de schijf PS3EXTERN van mijn bureaublad verdween. Ik klikte op ok (enige optie) en daarna gaf hij weer een foutmelding dat de schijf niet te vinden was. Om problemen met de foto's schijf te voorkomen heb ik op die schijf geklikt en verwijder gedrukt. Het lampje van de externe schijf ging uit en toen heb ik hem uit mijn laptop getrokken.

Daarna heb ik de schijf weer ingeplugd en toen kreeg ik de melding: 'de schijf kan niet gelezen worden door deze computer' met 3 opties: intialiseer.. negeer.. en verwijder medium. Eerst negeer gedaan, melding sloot maar gebeurde verder niks. Schijven waren nergens op compu te vinden. Toen nog een keer eruit en erin, toen kreeg ik weer de melding, dit keer op verwijder medium geklikt. Deed ook niks, lampje van externe schijf ging niet uit. Usb er weer uit gehaald en erin en toen op initialiseer.. gedrukt. Dat opende het schijfhulpprogramma venster waar links in beeld naast mijn gewone harde schijf de naam '1 TB Seagate FreeAgent GoFlex Media' stond. Ik ken dit programma niet (schijfhulpprogramma) en heb het weggeklikt en de schijf weer uit de computer getrokken.

Nu heb ik dus het probleem dat de schijf niet meer herkend wordt door zowel de windows als de mac computer. Als ik schijfhulpprogramma wil gebruiken dan komt bij schijf-EHBO niks te staan en alle vakjes blijven ook grijs onder het witte veld. helemaal onderaan staat info over de externe schijf en daar staat: beschrijving schijf: Seagate FreeAgent GoFlex Media, verbindingsbus: USB, Verbindingstype: Extern, USB-serienummer: NA0Q8NZT, Totale Capaciteit: 1 TB, Schrijfstatus: lezen/schrijven, S.M.A.R.T.-status: niet ondersteund, Partitieschema: niet-geformatteerd. Bij het kopje 'partitioneren' staat 'huidige' maar ook daar is verder alles leeg.

Heb ik nu het initialiseren doorgevoerd? Of heb ik die dan halverwege gestopt? Of heeft hij niks geinitialiseerd omdat het probleem met de schijven zich al voor deed bij Time Machine (daar kreeg ik een fout en ineens waren de schijven niet meer te herkennen).

Ik hoop dat iemand me kan helpen. En misschien lees je het al aan hoe ik het vertel: ik ben niet zo HEEL goed met computers. Ook niet dat ik er helemaal niks van snap, maar jip en janneke taal zou fijn zijn :).

Alvast super bedankt!

PS. Voordat iemand begint over backups. Nee, van zijn externe harde schijf is geen backup. Wij gebruiken die als een soort backup, en vonden een backup van een backup een beetje onzinnig. Ik twijfel nu alleen of mijn vriend de harde schijf alleen als backup gebruikte of dat hij tegenwoordig alle foto's alleen op die harde schijf zette (en dus niet op de laptop/pc). Ik ben dus bang dat de originele foto's hierop stonden. Hij is aan het werk en ik kan hem niet bereiken, dus ik heb daar nog geen antwoord op. Maar aangezien ik op de computer sowieso 2 hele zomervakanties mis in zijn foto's, denk ik dus dat die alleen op de externe schijf stonden...
« Laatst bewerkt op: 18 september 2015, 21:11:04 door Latoya13 »