Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

31 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 09:27:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Machtiging voor opslaan  (gelezen 13751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Piet de Jong
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Machtiging voor opslaan
« Gepost op: 28 september 2015, 09:47:51 »
Ik krijg deze foutmelding als ik foto's wil opslaan in een bepaalde map. Ik moet contact opnemen met de beheerder, maar dat ben ik natuurlijk zelf. Hoe kan ik zorgen dat oik de foto's kan opslaan in deze map? Ik wil ze niet in "afbeeldingen" hebben.

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Machtiging voor opslaan
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2015, 10:21:37 »
Je bent een gebruiker in Windows met administratorsrechten, maar niet de beheerder van het systeem. Ik vermoed dat je deze wil opslaan op een externe harde schijf , klopt dit?
Als het geen externe harde schijf is maar die in de computer/laptop zit zul je eigenaar moeten worden van de map , of als systeembeheerder de nodige gebruikersrechten of machtigingen toewijzen om in de map te kunnen opslaan.
Als er meerdere gebruikers op de computer/laptop zijn en een andere gebruiker heeft deze map aangemaakt en gedeeld , zijn de machtigingen voor deze gedeelde map ingesteld voor andere gebruikers : Alleen lezen (de inhoud van de map bekijken dus) , en geen machtigingen voor schrijven (afbeeldingen in de map opslaan in jouw geval) .
Hoe eigenaar worden van een map , lees hier .
« Laatst bewerkt op: 28 september 2015, 11:06:48 door swake »
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline Piet de Jong
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: Machtiging voor opslaan
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2015, 17:20:46 »
Dank voor het beantwoorden van mij n vraag. Het betreft inderdaad een externe schijf. Ik had tot voor kort nooit problemen met het opslaan en met het verkrijgen van machtiging daarvoor. Er zijn geen andere gebruikers, ik ben de enige gebruiker van mijn computer. Ik gebruik Windows 10. Het is mij met de aanwijzingen "eigenaar worden van een bestand of map" nog niet gelukt, maar ik zal het nog eens proberen.

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Machtiging voor opslaan
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2015, 17:43:13 »
Citaat
;Dank voor het beantwoorden van mij n vraag. Het betreft inderdaad een externe schijf.

Heeft de externe aangesloten geweest op een andere computer /laptop ? Ik heb de indruk van wel . Dan moet je terug eigenaar worden van de harde schijf op de computer waar je problemen hebt met de machtigingen.
Als de externe harde schijf niet aangesloten is geweest op een andere computer/laptop laat er dan de beveiligingssoftware (antivirus) eens op los.
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline Piet de Jong
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Man
Re: Machtiging voor opslaan
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2015, 10:45:14 »
Het lijkt te zijn gelukt! Het betrof één bepaalde map met submappen waar ik foto's in bewaar. Het verkrijgen van machtiging lukte aanvankelijk alleen voor de hoofdmap, ook al gaf ik aan dat het ook voor onderliggende mappen en bestanden moest gelden. De submappen heb ik een voor een aangepast. En dat werkt!