Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:17:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Page Fault In Nonpaged Area  (gelezen 5979 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline puckgielen
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Page Fault In Nonpaged Area
« Gepost op: 30 september 2015, 11:16:34 »
Hallo allemaal,

Enkele dagen geleden heb ik Windows 10 gedownload. Sinds gisteren start mijn laptop om de vijf minuten uit zichzelf opnieuw op. Ik krijg dan een lichtblauw scherm met de volgende boodschap:

:(
Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart. (10% voltooid)

Als u meer wilt weten, kunt u later online zoeken naar deze fout: PAGE FAULT IN NONPAGED AREA.


Dit laatste heb ik uiteraard gedaan, maar ik heb nog geen passende oplossing gevonden. Wel heb ik gelezen dat ik wellicht per ongeluk een belangrijk programma van mijn computer heb verwijderd.

Zou iemand mij kunnen helpen? Alvast bedankt!

PS: Hij valt echt heel snel uit, dus ik heb niet zo lang om dingen te doen op de laptop.
« Laatst bewerkt op: 30 september 2015, 11:28:31 door puckgielen »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Page Fault In Nonpaged Area
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2015, 19:05:49 »
Hallo en welkom,

Welke Windows versie stond er voorheen op deze laptop en waren er daarmee ook problemen ?
Herstart de computer en start Windows in Veilige modus. Hoe je dat doet lees je HIER.
Wacht geduldig totdat de computer in Veilige modus opgestart is, dit zal wat langer duren dan normaal.
Zijn er dan ook problemen ?

Offline puckgielen
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: Page Fault In Nonpaged Area
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2015, 12:28:50 »
Beste Peter, 

Bedankt voor je reactie. Ik waardeer je behulpzaamheid! Voorheen stond er Windows 8 op mijn computer en dat leverde geen problemen op. Ik had van iemand anders al de volgende site doorgekregen: 

https://www.xtremerain.com/how-to-fix-page-fault-in-non-paged-area/

Ik heb daarvan 'alternative method 2' uitgevoerd, omdat de normale methode niet lukte. Tot nu toe is hij nog niet uitgevallen, maar misschien heb ik te vroeg gejuichd. Ik kijk het nog even aan. 
Zal je laten weten of het is gelukt! Nogmaals bedankt. 

Groetjes, Puck

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Page Fault In Nonpaged Area
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2015, 19:56:08 »
Dat is prima.

Succes.