Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

205 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 02:07:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: toegang tot laptop  (gelezen 6327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo buntinx

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
toegang tot laptop
« Gepost op: 25 september 2015, 13:50:31 »
Een vriend met laptop windows 10 krijgt plotseling geen toegang meer tot apparaat.
Moet nu (voor het eerst in w10)inloggen met wachtwoord, maar bij getoond adres werkt wachtwoord (bekend en gecontroleerd via webmail) niet.
Waarschijnlijk heeft echtgenote op een of andere manier onbewust wijziging aangebracht.
Ik heb via account.live.com geprobeerd te herstellen, maar zonder resultaat.

Offline jo buntinx

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
Re: toegang tot laptop
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2015, 17:28:51 »
opgelost door verkoper laten recetten!

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: toegang tot laptop
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2015, 10:36:33 »
Iemand (echtgenote misschien) zal het gebruikersaccount beveiligd hebben met een wachtwoord . Als het gebruikersaccount dan beveiligd is met een wachtwoord krijgt men na opstarten van windows het aanmeldscherm te zien , waar het wachtwoord moet ingevuld worden voor met zijn/haar gebruikersaccount aan te melden in windows.
Of , omdat ik lees Windows10 , na de laatste updates hebben heel wat windows10 gebruikers met allerlei soorten problemen te kampen gehad , en zou het probleem zich ook zo veroorzaakt kunnen hebben.
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline jo buntinx

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
Re: toegang tot laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2015, 16:26:29 »
Mijnervaringen met Windows 10.
2 laptops Acer
1 de oudste 5 jaar, geen problemen. (Windows 7)
De 2e ( 1 Jaar oud Windows 8.1), app foto werkt niet en als ik de voeding aansluit valt het scherm uit, na koude start weer terug en zo voort.
Teruggegaan naar 8.1 en kon niet meer opstarten.
Via bios en alt f10 fabrieksinstellingen teruggezet.
Na terugzetten bestanden en andere aanpassingen mijn beheerdersaccount op een of andere wijze veranderd in gast zonder beheerdersmogelijkheden.
Kan nu niets meer herstellen/aanpassen.













Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: toegang tot laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2015, 19:10:17 »
Mijn ervaringen met Windows 10
Eerste dagen werken als een sneltrein, maar dan begonnen de problemen.
Zeer traag opstarten en afsluiten wat in Windows 7 niet gebeurde.
In Windows 10 heb ik opnieuw mijn printer en scannersoftware moeten installeren.
Omdat Windows 10 traag begon te werken en af te sluiten, terug na 2 weken een downgrade gedaan naar Windows 7. opletten dus bij Upgraden naar Windows 10. Bij clean install is downgraden niet meer mogelijk.
Na de downgrade naar windows 7 waren er 3 of 4 programma's verdwenen , die ik opnieuw moeten installeren heb.
Waarom zou de upgrade gratis zijn ? Doodgewoon omdat hij nog niet goed werkt . Ik beschouw Windows 10 als een Béta versie waar nog veel werk aan is . Dat microsoft wereldwijd tienduizenden jobs schrapt is toch maar normaal. Het is dankzij de gebruikerservaringen dat Windows10 een degelijk betalend OS zal worden . Weet je hoe de updatemethode werkt in Windows 10 . Als je een thuisnetwerkje hebt worden de Updates gedownload en geïnstalleerd via de Hoofdcomputer in het netwerkje en kunnen zo de andere windows gebruikers hun systeem updaten. Slim gevonden hé van Microsoft . Verkeerde updates zal nu hun schuld niet meer zijn.
Oh ja voor ik het vergeet . Bij de laatste updates van september was er ook eentje bij voor W7 en W8.1 gebruikers dat net dezelfde bedoelingen heeft als in W10. Privacygevoelige informatie op de achtergrond naar Microsoft verzenden. Zoals je surfgeschiedenis, welke trefwoorden je gebruikt in zoekmachines, welke software je hebt geïnstalleerd staan enz..... Bedoelt voor statistieken bij te houden beweert Microsoft , maar ik weet beter hoor.
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline jo buntinx

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
Re: toegang tot laptop
« Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2015, 10:55:45 »
vervolg op mijn ervaring met windows 10 van 2 oktober.
Nogmaals teruggegaan naar fabrieksinstellingen en nu was mijn administrator account weer terug.
Geen idee wat eerder fout is gegaan.