Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

204 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:53:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10  (gelezen 20939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #15 Gepost op: 4 februari 2016, 08:04:48 »
Vandaag Oracle Vitual Box V5.0.14 geïnstalleerd. 
Ik ben nu in  blijde afwachting van de volgende stap.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #16 Gepost op: 4 februari 2016, 15:51:28 »
Hoi Ruud,

Een soort bevalling is het wel. Mijn PC staat hier 2.7 GB via Wetransfer naar je toe te pompen. Dat gaat niet in één zending. Het maximum is 2 GB. Dus ik heb er een rar bestand van gemaakt in twee stukken en die zal je dus later moeten samenvoegen tot een enkel ova bestand.

Dat ova bestand dubbelklik je en even later draait Xubuntu, de lichtgewicht versie van Ubuntu. Wine heb ik al voor je geïnstalleerd. Je wordt me hier wat vertroeteld :D .

Dan download je in Xubuntu je Windows programma, dubbelklikt die en dan wens ik je verder het beste. Niets te vinden over deze programma's in de app database van Wine. Jij bent blijkbaar de eerste.

Over Xubuntu heb ik een boekje geschreven. Ik ben het Ubuntu steunpunt voor Zoetermeer, Gouda en Waddinxveen. Als ik een PC installeer is dat meestal Xubuntu. Voor die mensen heb ik het boekje gemaakt. Ruim 2000 keer opgehaald.

De link naar de twee Wetransfer zendingen volgt asap.

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #17 Gepost op: 4 februari 2016, 17:00:07 »
Daar komen de Wetransfer download links:

Part 1: http://we.tl/gL2IIlGsgP

Part 2: http://we.tl/kUu3k3a1l0

Je hebt tot 11 februari de tijd om ze te downloaden.

Meeluisteraars: als je ook eens wilt zien wat Xubuntu is: sla je slag.

Succes, Ruud!

groet,


Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #18 Gepost op: 4 februari 2016, 17:50:10 »
Hoi Just,

Ik wordt zeker vertroeteld! Ben momenteel bezig het eerste bestand te downloaden, zal zo'n 45 minuten gaan duren voor 1.5Gb. Dan nummer 2, dat zal een half uur duren voor 0.7Gb en dan dus samenvoegen. Dat ga ik even opzoeken want dat heb ik nog nooit gedaan, maar daar komen we wel uit.
Ik heb ondertussen je boekje gedownload en ben het aan het bestuderen terwijl ik de download afwacht.
Ik hou je op de hoogte van de voortgang.

Bedankt,

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #19 Gepost op: 4 februari 2016, 19:56:21 »
Het samenvoegen wil niet lukken. Ik heb winrar geïnstalleerd. Klik op het 1e rar bestand en laat dit uitpakken in nieuwe map met: Xubuntu-14-04-Tweaks-Wine.ova
Tot zover gaat het goed.
Nu klik ik op het 2e rar bestand om uit te pakken in dezelfde map maar krijg meteen de melding "bestand bestaat al, overschrijven?"
Gaat dit goed of doe ik iets fout. Ik zie geen optie tot samenvoegen, merge o.i.d.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #20 Gepost op: 4 februari 2016, 20:46:08 »
Hoi Ruud,

Volgens mij gaat het juist prima, maar is dat rar iets slimmer dan je denkt. Ik verwacht dat het ova bestand bij jou zo'n 2,7 GB zal zijn omdat rar gelijk beide parts voor je heeft uitgepakt en samengevoegd.

Kijk of het bestand 2,7 GB groot is en indien ongeveer  juist: gewoon dubbelklikken, overal ja en OK op klikken. Dan krijg je of Xubuntu of errors in beeld.

Ik ben benieuwd!

groet,


Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #21 Gepost op: 5 februari 2016, 06:31:20 »
Hoi Just,

Waar zal ik beginnen? Het bestand is 2,6Gb en een klein beetje, dus ik neem aan dat het goed is gegaan.
VM loopt, Xubuntu zit erin en als daarop klik wordt het gestart.
Na een minuut loop ik tegen een inlog scherm aan dat standaard op "Gast sessie" staat.
Deze kan je doorklikken zonder wachtwoord en dan kan je wat rondneuzen wat ik dus ook heb gedaan.
Stapje terug en ik kies voor DEMO. Hier kan je niet doorklikken. Er wordt om een wachtwoord gevraagd maar alles wat ik intik wordt niet geaccepteerd. Demo, demo, Gast, gast, Guest, guest, Admin, admin Kortom geen Demo voor ome Ruud.
Volgende optie is Overige..... Hier wordt om een naam en een wachtwoord gevraagd maar ook hier kom ik er niet langs.

Ik heb in de gast sessie wat rondgesnuffeld maar kan niet bij mijn C schijf komen. Ik krijg de foutmelding: Kon het URL schema ........ niet vaststellen.

Jouw brief helemaal gelezen, de help sectie doorgespit maar ik zal wel iets over het hoofd zien.
Moet ik een Windows XP versie laden in VM? Nee toch?

Moet ik nou dat Sonim programma naar Xubuntu kopiëren? Zo ja waar vind ik dan Xubuntu?
Of moet ik het programma (zip) in Xubuntu downloaden en van daaruit openen en installeren?
Moeten we natuurlijk wel eerst de toegang tot Xubuntu op de rit hebben.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #22 Gepost op: 5 februari 2016, 06:50:16 »
Hoi Ruud,

Ik zei in het begin: geduld, ik ben druk. En jij was helemaal enthousiast :D Goed hoor. hou ik wel van.

Dus ik met bloedspoed even Wine erbij geinstalleerd en het resultaat opnieuw opgeslagen als ova. Niks moeilijks aan. Maar iets van 2.7 GB is geen kleintje en al doet mijn PC het werk, het vergt wel aandacht. Zodoende vergat ik je het wachtwoord te vertellen. Sorry!

Het wachtwoord van Demo is Welkom01. Let op de hoofdletter!

Verder is er met opzet geen koppeling naar jouw eigen systeem. Dan kan er ook niks lelijk fout gaan. Dit is een prachtig mooie systeem met dat Virtualbox, maar sommigen raken weleens compleet de weg kwijt.

Log maar in met Welkom01 en volg mijn andere aanwijzingen opnieuw.

Verander dat wachtwoord echter eerst! En dan natuurlijk niet in Welkom02. De hele wereld zit hier mee te lezen, dus kies een fatsoenlijk en sterk wachtwoord.

Succes!

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #23 Gepost op: 5 februari 2016, 06:56:20 »
Jij bent vroeg op! Het is hier nu middernacht. Afijn nu ga ik nog even een uurtje door.

Bedankt, 

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #24 Gepost op: 5 februari 2016, 07:48:26 »
Hoi Ruud,

Ja akelig vroeg hè? Ik moest mijn zoon op de bus zetten.

groet,


Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #25 Gepost op: 5 februari 2016, 22:32:14 »
Daar ben ik weer....
In Xubuntu ga ik naar Mozilla FF, naar de web pagina waar het zip bestand staat. Gedownload, uitgepakt en loopt dan tegen een foutmelding aan van Archive Manager: Het laden van het archief is mislukt (zie bijlage).

Eigenwijs als ik ben ga ik naar de nieuwe map met PC-Tools en klik op setup.exe dat lijkt goed te gaan maar struikelt dan weer op een andere foutmelding: kan dll niet laden (zie bijlage) en waarschijnlijk nog wel meer niet. 

Tja, als het eerste fout gaat dan gaat het tweede natuurlijk ook niet lukken. Leuke bijkomstigheid is dat er wel een icoon op het werkblad verschijnt maar die verdwijnt als je er op dubbelklikt.

Kortom, ik heb het nog niet echt kunnen installeren.
Nu zegt de "requirements" lijst voor dit programma: Windows XP SP2 (32bit) of Vista SP1 (32bit).

Enig idee wat ik over het hoofd zie of dat ik het verkeerd aanpak?

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #26 Gepost op: 5 februari 2016, 23:47:34 »
Hoi Ruud,

Hij draait niet onder Wine Het programma gebruikt een DLL die niet in Wine zit. Je kan dll's van het oorspronkelijk programma in Wine erbij kopieren in de Windows/System32 map.

Dat is het hogere school werk, maar hup, proberen maar.

Ik heb geprobeerd dat programma te downloaden zodat ik het hier kon proberen, maar het loopt op de een of andere manier mis.

Ga eens naar de map waar je setup.exe zit. Doe een rechterklik en kies "Open hier een terminal"

Tik dan in:

wine setup.exe

en geef ENTER

Wat gebeurt er nu?

groet,

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #27 Gepost op: 6 februari 2016, 07:49:11 »
Bericht gewist. Ik kom hier later op terug.

Ruud
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2016, 08:06:42 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #28 Gepost op: 6 februari 2016, 08:21:49 »
Hoi Ruud,

Je bent dit keer wijs geweest en op tijd naar bed gegaan?

groet,

Just (aan het ontbijt)


Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Krijg "oude" bestanden (W XP) niet werkend in W10
« Reactie #29 Gepost op: 6 februari 2016, 20:40:54 »
Hiep, hiep hoera het werkt!!!! :) niet onder Xubuntu maar wel onder W XP sp3 !
Xububtu / Wine kan dus niet uit de voeten met dit programma. De Archive Manager struikelt, DLL problemen en ook het openen met het terminal venster lukt niet.

Op het Internet een iso bestand van XP gevonden, dat in VM gezet en toen begon het puzzelen waarom het nog steeds niet wilde werken. Er bleef maar een foutmelding komen dat de Sonim XP3.20 telefoon niet was aangesloten. Je hoorde wel steeds de ping als je kabel erin stopte maar daarna niets meer.
Uiteindelijk heb ik "add new hardware" erop losgelaten en die gaf aan dat het om een Philips DF2000 handheld phone ging. Afijn die geïnstalleerd en tadaaaaaa! Lopen!

FYI: W8.1 en W10 weigeren dit apparaat te vinden. Je kan het ook niet handmatig toevoegen.

Ik heb wat plaatjes toegevoegd ter verduidelijking.

Ruudje is weer helemaal blij! :applaus:

Bedankt voor alle hulp en ik zal me eens in Xubuntu gaan verdiepen.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.