Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:47:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: De LAN-verbinding heeft geen geldige IP-Configuratie  (gelezen 15813 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline KHolla
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
De LAN-verbinding heeft geen geldige IP-Configuratie
« Gepost op: 9 december 2015, 20:11:20 »
Hallo allemaal,

Een aantal dagen geleden zat ik rustig te internetten op m'n PC, toen ik ineens geen verbinding meer had (via een LAN-verbinding). Ik keek gelijk op m'n mobiel, en had daar gek genoeg wel gewoon WiFi, wat via hetzelfde modum komt. Ik heb eens gekeken naar waar het aan zou liggen, en kwam tot de ontdekking dat m'n switch z'n beste tijd had gehad (aangezien de stekker hiervan zo ongeveer uit elkaar viel). Op dit moment heb ik dus een nieuwe switch gekocht, en aangesloten, maar ik krijg geen verbinding met het netwerk. Na wat geprobeer kreeg ik de melding ''De LAN-verbinding heeft geen geldige IP-Configuratie''. Vervolgens ging ik naar uitvoeren > cmd > ipconfig/renew en kreeg ik het volgende: ''Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.'' Ik heb ook al eens de router gereset, plus de switch, maar dit had ook niet echt effect. 

De verbinding van signaal naar m'n PC en laptop: 
Modum > Router > Switch > Switch > PC/Laptop

Dit heeft het altijd prima gedaan, tot nu dan. 

Even wat informatie over mezelf: Ik ben slechts een leek en heb niet erg veel verstand van dit soort dingen. Verwacht daarom een hoop vragen over het hoe en wat, excuses alvast.

Ik heb geprobeerd de situatie zo duidelijk mogelijk uit te leggen en alle details daarbij te benoemen die ik kan, maar heb je nog andere info nodig dan zoek ik die graag voor je op. Alvast bedankt

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: De LAN-verbinding heeft geen geldige IP-Configuratie
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2015, 15:19:52 »
Welkom,

Sluit de PC/Laptop eens rechtstreeks met een nieuwe LAN kabel aan op de router.
Kan je dan wel verbinding maken met de router ?