Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

244 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:42:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: SSD drive start niet meer op! Is dit te repareren  (gelezen 13100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sunnyboy

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
    • easyVacation voor het vinden van reis of vakantie
SSD drive start niet meer op! Is dit te repareren
« Gepost op: 1 januari 2016, 16:22:07 »
Na 3 maanden afwezigheid en de PC uit (ook kabel er uit) werkte mijn SSD opstartdrive niet meer.

Ben er inmiddels achter dat SSD drives aan data verlies leiden als ze niet verbonden zijn!

Na diverse probeersels heb ik mijn laatst mirror gemaakte op de SSD gezet, wat lukte. Opstarten ging tot ik de windowtjes van windos 8.1 zag. Daarna liet het schijflampje even activiteit te zien. Daarna niets meer en een zwart scherm.

Toen geprobeerd een schone windows van DVD te installeren. Dat ging tot de SSD schijf in het installatie proces opnieuw op ging opstarten. Het scherm werd en bleef zwart.

Kan een SSD drive als hij niet meer opstart worden gerepareerd, en zo ja hoe?

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: SSD drive start niet meer op! Is dit te repareren
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2016, 18:12:27 »
Welke versie van Windows gebruik je?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Sunnyboy

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
    • easyVacation voor het vinden van reis of vakantie
Re: SSD drive start niet meer op! Is dit te repareren
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2016, 19:29:25 »
Ik gebruik Windows 8.1.
N.B. Heb deze vraag ook gesteld bij een lokale computer shop. Daar bevestigden ze dat dataverlies kan optreden bij SSD's als deze niet zijn aangesloten i.e. uit de computer zijn gehaald en op de plank gelegd.

N.B. Een site waar er meer uitgebreid op wordt ingegaan is:

https://www.security.nl/posting/427953/SSD+verliest+data+al+na+enkele+dagen+zonder+stroom

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: SSD drive start niet meer op! Is dit te repareren
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2016, 20:19:48 »
Ik heb zelf vier SSD's voor mijn twee Linux bakken. Om het halfjaar doe ik een nieuwe installatie van de dan verse release op dan dus een halfjaar in de la liggende SSD. Die dingen liggen dus veel langer dan drie maanden in de la. Nooit problemen mee gehad. Ik zou de leverancier eens aanspreken op garantie. Als die SSD los gekocht is heb je meestal een ruime garantie. Vaak drie jaar.

Het bericht van je link heeft het ook over heel lange termijnen. Dat ze de termijn voor de zakelijke markt veel korter nemen kon wel eens te maken hebben met de aansprakelijkheden. Op basis van Europese regelgeving heb je bovendien - als consument - recht op twee jaar plus een normale levensduur.

Vooralsnog lijkt me dit een broodje aap verhaal of wellicht een leverancier die zich uit de problemen probeert te praten.

groet,

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers