Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

194 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:56:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Home group / network probleem  (gelezen 7603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Home group / network probleem
« Gepost op: 13 februari 2016, 08:19:54 »
De hardware:
Modem / wireless router
PC1 met W10 V.1511 up to date (computernaam: ODETTEKANTOOR) verbonden via UTP kabel met router.
PC2 met W10 V.1511 up to date (computernaam: RUUDTERRAS) verbonden via WiFi met router.

De vraag:
Wat is er nodig of moet er gedaan worden om PC2 bestanden van PC1 te lezen / bewerken / op te slaan?
Dat was de korte versie.

De lange versie is; Dit netwerk / thuis groep werkte goed totdat ik deze week een update op PC2 deed naar V.1511.
Op PC1 is niets gewijzigd. PC2 heeft een geheel nieuwe versie van W10 gekregen omdat deze de November 2015 update nooit heeft gekregen.
Nu ben ik al 2 dagen bezig met dit probleem en ik loop steeds tegen het probleem aan dat als ik de 2 PC's in de thuisgroep wil zetten er steeds om een wachtwoord gevraagd wordt dat ik niet heb. 
Correctie... dat wachtwoord was er wel toen beide PC's nog onder W8.1 draaiden maar toen had ik de mogelijkheid om het wachtwoord in te zien of uit te printen (wat ik dus nooit gedaan heb).
Om de een of andere reden is dat allemaal goed meegegaan met de de eerste upgrade naar W10 in Juli 2015.
Het is ook goed gegaan toen PC1 in November werd ge-upgrade naar W10 V.1511.
Het is fout gegaan toen PC2 deze week ook werd ge-upgrade naar V.1511.
Heel veel Googlen op het Internet heeft tot nu toe niet de oplossing gegeven. Het is zelfs zo dat op de Windows community pagina oplossingen staan voor dit probleem onder het hoofdstuk W10 maar dat de tekst is geschreven voor W7 en dat werkt dus niet. 

Wie kan mij op het goede spoor zetten?
Hoe zet ik een (nieuw) Netwerk op?
Hoe zet ik (een nieuwe) thuis groep op?
Hoe verwijder ik een bestaande thuis groep?
Kortom...................HELP!

Ruud
In augustus 2000 geƫmigreerd naar Costa Rica.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Home group / network probleem
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2016, 05:48:00 »
Ik ga zelf de oplossing geven.
Ergens, tijdens een upgrade/update is er iets fout gegaan in de Thuis Groep / Home group instellingen.
De halve wereld klaagt hierover met als voornaamste probleem dat ze het (computer gegenereerde) wachtwoord niet kunnen vinden. Ook de functie toon / print wachtwoord is verdwenen. Kortom...... ellende.
Na een hele dag zoeken op het Internet zie ik een YouTube filmpje met als titel: How to set up a home group in W10 Ik zie ook in het bijschrift dat deze verouderd is en dat er een nieuwe gemaakt wordt, maar toch klik ik er op.
Ik rol de commentaren uit en daar speelt zich hetzelfde verhaal af over het onvindbare wachtwoord totdat ik de volgende posting zie:

Okay I just found this solution out which searching. I'm not taking credit for this, just passing on the good word.
 
First shut down all computers except the one where your homegroup resides. In the main computer open the c drive and go to the following file
windows\ServicesProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking
 
Once you have opened this file you will see a list of files. At the bottom of the list will be one or several files that start with idstore.
the dot may be followed by an sset or an sst and some of the files may have a and a further extension. My computer had three such files. Highlight each file in turn right click on the file and delete it. Once you have deleted all idstore files, exit the c drive and shut down the computer.
Turn the computer back on go to home group and you will notice there is not a home group on the computer. Set one up. Next in turn open each other computer in your network and join the home group. Be sure to write down the computer generated password when setting up the home group.



Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! en werken! :applaus:

Ruud
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2016, 11:57:48 door Peter »
In augustus 2000 geƫmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Home group / network probleem
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2016, 11:59:07 »
Bedankt voor deze oplossing :okee: