Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

226 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:48:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Gecrashte (?) Windows 10 pc, wie kan me vertellen wat hier gaande is?  (gelezen 11875 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Erik91
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Gecrashte (?) Windows 10 pc, wie kan me vertellen wat hier gaande is?
« Gepost op: 28 februari 2016, 19:54:49 »
Hallo iedereen,


Terwijl ik vanmiddag aan het werk was op mijn vaste pc (Windows 10), viel deze plotseling uit en was hij niet meer normaal op te starten. Wanneer ik nu de pc opstart is het eerste (blauwe) scherm dat in beeld komt een boodschap waarop het volgende te lezen valt:


") : Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart. (Als u meer wilt weten kunt u later online zoeken naar deze fout SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED"


Dit komt kort in beeld en hierna gaat de pc herstel voorbereiden en problemen vaststellen op de computer. Uiteindelijk kom ik dan uit op een ander blauw scherm waarop staat AUTOMATISCH HERSTELLEN, en het bericht dat Windows niet goed kan worden geladen. Vanaf dit scherm kan ik via geavanceerde opties wel naar Windows zelf, maar alleen via de zogenaamde veilige modus. Via deze veilige modus kan ik niet het internet op, niet Microsoft Office openen en ook reageert de pc niet op usb/cd/etc.


Nu heb ik zelf het idee dat de driver die al op deze pc zat niet compatibel is met Windows 10, wat er een maand of twee geleden op is gezet. Kan dit de oorzaak zijn van dit gehele probleem? De driver is een ATI Radeon 3100 Graphics, mocht iemand hiervan iets afweten.


Ik ben bang dat ik geen flauw benul heb wat ik nu moet doen, vandaar mijn registratie op dit forum. Wie kan me hiermee helpen? Heb al flink gegoogled maar dit is waar ik vastloop.. Hulp wordt enorm gewaardeerd! Kan evt. foto's sturen van de blauwe schermen die in beeld komen.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Gecrashte (?) Windows 10 pc, wie kan me vertellen wat hier gaande is?
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2016, 17:22:07 »
Hallo Erik91 ,

Hoe is het op dit moment, heb je het kunnen oplossen? Ik zelf ken Win10 niet maar in het algemeen kan dit opgelost worden door systeemherstel uit te voeren. Dit kan ook in veilige modus of met een opstartdisk de computer opstarten.



Vriendelijke groet,

Ruud de Wit
Sysop
Vriendelijke groet,Ruud de Wit