Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:11:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows 10 installeert upgrade onder Windows 8 maar blijft op Windows 8 staan.  (gelezen 13278 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Ik probeer voor iemand een upgrade onder Windows 8 naar Windows 10 om Windows 10 te installeren. De download en installatie worden beide uitgevoerd, maar  na de installatie is het systeem nog steeds Windows 8. Het betreft een nieuwe laptop met Windows 8, er verschijnen ook download berichten voor Windows 10, dus je zou zeggen dat deze wel in aanmerking komt voor gratis Windows 10. Tijdens downloaden en installeren komen er geen foutberichten. Wel komt er aan het einde van de update een melding dat 1 update niet is uitgevoerd.
Wat kan hier aan de hand zijn?


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Citaat
Wel komt er aan het einde van de update een melding dat 1 update niet is uitgevoerd.
Maak hiervan een screenshot en post deze als bijlage.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie. Ik krijg op de betreffende laptop PrintScreen niet aan de praat, vandaar het ontbreken daarvan. Je zou er waarschijnlijk ook niets aan hebben. Ik heb de update Windows 10 opnieuw uitgevoerd met hetzelfde resultaat als de eerste keer. Het systeem vermeldt dat 1 optionele update niet geïnstalleerd is. Als ik kijk welke dat is dan blijkt het om Skype te gaan, maar de gebruiker van deze laptop gebruikt dat niet en heb ik dus niet geïnstalleerd. Als ik vervolgens op Annuleren klik gaat het systeem terug naar Windows downloaden. Dat annuleer ik. Als ik de laptop opnieuw opstart krijg ik 2 updates die geïnstalleerd worden. Als dat gebeurd is blijft het systeem Windows 8.
Ik begrijp hier niets van.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Een apart programma zoals PrintScreen is niet nodig.

Hoe je een screenshot maakt lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.

Citaat
Als ik vervolgens op Annuleren klik gaat het systeem terug naar Windows downloaden. Dat annuleer ik.
Eerst annuleer je de Skype melding en vervolgens annuleer je "Windows downloaden". Dat laatste lijkt me niet goed en de reden waarom er terug gegaan wordt naar Windows 8.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2016, 22:27:19 door Peter »

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Hoi Peter,

Ik weet hoe een printscreen te maken, maar op de betreffende laptop werkt het blijkbaar niet. Ik kan het printscreen
nergens vinden en omdat ik niet weet onder welke naam het gesaved wordt kan ik er ook niet naar zoeken.
Het annuleren van het downloaden heb ik gedaan ten einde raad. Het leek er namelijk op dat het downloaden van vooraf aan begon. Ik had alle updates al gedownload, dus wat was er nog te downloaden behalve de 2 updates waar het systeem mee kwam na het opnieuw opstarten?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Als je geen printscreen kan maken, maak dan een foto van de melding en post dit foto-bestand als bijlage.

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Als dit klaar is maak je een foto van het scherm en post dit foto-bestand als bijlage.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Hoi Peter,
Gisteren een nieuwe poging gedaan om Windows 10 te installeren. De installatie werd nu wel uitgevoerd, maar strande aan het einde met de melding het opnieuw te proberen. Die keer werd de installatie correct uitgevoerd en het systeem werkt nu goed. Bedankt voor je hulp. Kennelijk was het dus een probleem bij Microsoft.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Graag gedaan.