Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:50:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine  (gelezen 20248 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2016, 23:57:05 »
Hoi Peter,
Pas later realiseerde ik me, dat mijn probleem van een blokkade hetzelfde was als die in het artikel waarvan je me de link gaf. De schrijver en de URL  waren echter verschillend. Ik heb het systeem afgesloten en bekeken  wat er gerealiseerd was. De schuldige die in het artikel van de link genoemd wordt is nou juist degene die ik niet moet installeren, maar wel nodig heb, namelijk Data Access. Gelukkig heb ik nog een laptop met Windows 7 met een geïnstalleerd en werkend Visual Studio 6.0, maar die laptop is al enige jaren oud en kan het dus plotseling begeven.
M.a.w. een oplossing voor de Desktop PC is nodig. Dus toch maar je suggestie van een niet-lege MSJAVA.DLL proberen of een MSJAVA.DLL met daarin een doorverwijzing tot voorbij de Java Virtual Machine. Mijn zoon werkt bij Oracle. Misschien kunnen die mij helpen aan een actuele MSJAVA.DLL Java Virtual Machine. Die hebben immers JAVA.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2016, 23:57:50 »
Citaat
na het installeren bleef de installatie hangen op "Setup is updating your system"
;Dat probleem kwam ik ook tegen zoals ik hier al vertelde.
Kijk op deze website voor een beschrijving en oplossing.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #17 Gepost op: 18 mei 2016, 00:05:24 »
Ik weet niet of het zinvol is om VS6 op Windows 10 te installeren. Het blijft natuurlijk een oud programma wat niet gemaakt en getest is voor Windows 10.
Ik zou een computer inrichten met Windows XP of Windows 7 en daarop VS6 installeren. De ontwikkeltool werkt dan prima wat toch een eerste vereiste is. Je gecompileerde programma's worden dan middels de bijbehorende setup netjes geïnstalleerd op een nieuwere Windows versie.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #18 Gepost op: 18 mei 2016, 13:33:32 »
Hoi Peter,
Ik denk inmiddels ook al in die richting. Ik heb echter geen WindowsXP CD en kan die dus niet gebruiken. Wel heb ik de Windows 7 Ultimate-CD. Die kan ik dus wel gebruiken door XP te simuleren, maar ik weet niet of dat afdoende werkt.
Voor ik echter Windows 10 afdank ben ik nu bezig met van DataAccess ADO en RDS te deselecteren en uit te zoeken of ik die achteraf eraan toe kan voegen. De installatie is daarmee inmiddels wel gelukt, maar welke problemen ik met mijn programma's krijg moet ik ervaren. Omdat die programma's voornamelijk rekenwerk vereisen, gebruik ik tegenwoordig al Python als programmeertaal. Daarbij heb je dat gedonder met dll's en andere componenten niet. Ik zou dus ook VB6 zonder Data Access kunnen gebruiken en mijn databases in Python kunnen opzetten en in VB6 aanroepen.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit. Ook overstappen op JAVA is nog een optie.
Mocht je nog ideeën over dit probleem tegen komen, dan houd ik mij aanbevolen.   
Ik wil waarschijnlijk de installatie van Windows 10 ongedaan maken (voorheen stond Windows 7 Ultimate erop). Heb je tips hoe dat het beste te doen?
Is het tussen haakjes mogelijk om WindowsXP te downloaden zonder licentieproblemen te krijgen? Onder WindowsXP werkte VB6 altijd perfect, dus WindowsXP op een aparte PC waarmee geen internet wordt gebruikt zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2016, 19:15:57 »
Hoi Peter,
Ik heb je advies om een echte msjava.dll te gebruiken i.p.v. de lege, wat eerst niet lukte omdat ik er geen op internet kon vinden, nu toch uitgevoerd omdat dit nu wel gelukt is en ik heb daarmee de installatie opnieuw geprobeerd. Het screen met Java Virtual Machine kwam nu niet en de installatie is gelukt. Of deze alles wat hij doen moet ook werkelijk doet is afwachten en uitproberen. Ik hoop dat het allemaal lukt, ook de databases. Ik houd jullie op de hoogte.