Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:20:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine  (gelezen 20246 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Gepost op: 1 mei 2016, 13:14:04 »
Ik probeer Microsoft Visual Studio 6.0 te installeren onder Windows 10 en ondanks dat 0-bestand MSJAVA.DLL in c:\windows staat komt de installatie toch steeds met Java Virtual Machine om te installeren. Als ik die installeer start het systeem opnieuw op en komt daarna weer terug met het vinkje bij installeren van Java Virtual machine. Installeer ik niet dan breekt de installatie af. Wat kan ik hieraan doen?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2016, 13:33:53 »
Controleer of het lege bestand in de map c:\Windows de naam msjava.dll heeft, niet msjava.dll.txt of iets anders
Start het installatie-bestand Setup.exe via rechtsklik -> "Als administrator uitvoeren"

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2016, 13:31:54 »
Hoi Peter,
Bestand MSJAVA.DLL heeft precies deze naam en geen extra extensie txt. Veiligheidshalve heb ik een nieuw bestand aangemaakt via kladblok en daarbij voor 'Alle bestanden' gekozen zodat de extensie .txt wegbleef. Bij opnieuw installeren van Visual Studio 6.0 kwam de installatie nu onmiddellijk met het scherm met het JAVA Virtual Machine vinkje. Als ik dat weghaal is alleen Exit nog benaderbaar en breekt de installatie af.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2016, 17:36:51 »
Hoi Peter,
Als Administrator uitvoeren hoefde niet via Setup en de rechter muisknop, maar als je opstart vraagt het systeem onmiddellijk wat je doen wilt en als je dan voor installeren kiest kun je onmiddellijk klikken op de knop Als Administrator uitvoeren. Kan het zijn dat het daarom fout gaat?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2016, 21:21:52 »
Hoi Jan,

Ik heb het zelf even geprobeerd en hier lukt het ook niet.
Het bestand c:\Windows\msjava.dll verplaatst naar c:\Windows\System32\msjava.dll en de installatie opnieuw gestart.
Het vinkje bij Update Microsoft Virtual Machine for Java aangevinkt laten en op Next klikken.
Volg de aanwijzingen die verschijnen, de installer zal de computer herstarten.
Na de herstart wordt de installatie opnieuw gestart en kan je wel verder gaan.

Echter liep ik tegen een nieuw probleem aan dat de installatie blijft hangen met de melding "Setup is updating your system".
Verder onderzoek leverde deze website op. Daar is ook te lezen dat je het lege bestand dus niet in de map c:\Windows moet plaatsen. Ook de verdere stappen bij het 'installatie blijft hangen'-probleem wordt besproken inclusief een oplossing.

Lukt het hiermee ?




Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2016, 14:44:02 »
Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie. MSJAVA.DLL verplaatsen naar Windows/System32 had ik ook al gedaan, maar bij mij hielp dat niet. Bij mij kon ik ook niet verder na het vinkje laten staan en Java Virtual Machine te installeren. Hij kwam iedere keer terug met dit installeren en als ik dat niet deed brak het systeem de installatie af.
Ik zal je reactie afwerken en zien of ik het voor elkaar kan krijgen.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2016, 21:18:13 »
Hoi Peter,
Ik heb MSJAVA.DLL niet in de map c:\windows geplaatst, maar in de map system32 en SysWOW64 van Windows, of mag dat ook niet? Ik kan de JAVA Virtual Machine niet kwijtraken en krijg slechts de keuze accepteren of stoppen.
Ik heb het geprobeerd met het vinkje aan laten en op Next klikken. Het systeem reboot wel, maar als ik verder ga
komt de Virtual Machine weer terug, ondakns dat hij geïnstalleerd is.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2016, 22:33:25 »
Ik heb het verder niet getest maar volgens de website mag een lege msjava.dll ofwel in de map c:\Windows\System32 staan, ofwel in c:\Windows\SysWOW64.

Echter staat er ook te lezen dat je beter een 'echte' msjava.dll kan downloaden/installeren.
Heb je dat ook geprobeerd ?

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2016, 17:24:41 »
Hoi Peter,
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd en zal dat doen.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2016, 18:28:56 »
Hoi Peter,
Ik heb de volgende link gevonden met een geheel andere oplossing dan die van fortypoundhead. Zou je daar eens naar willen kijken en je oordeel daarover geven? De link is:
http://blog.danbrust.net/2015/09/14/installing-visual-basic-studio-6-on-windows-10/#.VzX-NTWLRdg

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2016, 19:32:50 »
Hoi Peter,
Ik heb over dit onderwerp een link gevonden die een heel andere oplossing gebruikt dan fortypoundhead. Op deze link wordt msjava.dll niet gebruikt. Zou je je oordeel hierover willen geven? De link is:
http://blog.danbrust.net/2015/09/14/installing-visual-basic-studio-6-on-windows-10/#.VzX-NTWLRdg

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2016, 23:47:22 »
Hoi Jan,

Op de website die je geeft staat o.a. te lezen:
Citaat
Also note that this process will not allow you to install the Data Access components. They just don’t work with Windows 10.
Is dit dan wel geschikt voor jou situatie aangezien je veel met databases werkt ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2016, 12:25:04 »
OK Peter, dat is duidelijk. Kunnen we dus vergeten. Bedankt voor deze opmerking.



m. vr. gr.,

jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2016, 22:21:00 »
Hoi Peter,
De installatie van Microsoft Visual Studio 6.0 is gelukt. Ik heb de oplossing op internet gevonden op http://it.toolbox.com/blogs/locutus/how-to-install-visual-studio-6-onto-windows-10-70155. Je moet de installatie-CDROM naar de harde schijf kopiëren. In Bestand setupwiz.ini met notepad de regel
"VmPath=ie4\msjavx86.exe" veranderen in VMPath="" en vervolgens installeren als Administrator. Dan loopt het allemaal zonder problemen.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installeren Windows 10: Java Virtual Machine
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2016, 23:14:13 »
Hoi Peter,
Ik heb te vroeg gejuicht. De installatie verliep vlekkeloos, maar na het installeren bleef de installatie hangen op "Setup is updating your system". Ik heb Visual Studio geïnstalleerd, niet alleen Visual Basic. Zou dat de oorzaak kunnen zijn van de hangup?