Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:17:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Terug naar Windows 7 vanaf Windows 10 na meer dan 1 maand na upgrade naar 10  (gelezen 13249 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Hoe kan ik terug naar Windows 7 Ultimate na upgrade naar Windows 10? VB6 werkt niet goed onder Windows 10.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Hoi Peter,

Ik moet dus kennelijk concluderen dat er in mijn geval maar twee keuzes overblijven: een dual boot of de huidige partitie met Windows 10 formatteren en een schone installatie uitvoeren met Windows 7. Ik zou graag de dual boot willen proberen, maar dat kan kennelijk niet van Windows 10 naar Windows 7, maar wel andersom.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Je zegt in je 1e bericht:
Citaat
Hoe kan ik terug naar Windows 7 Ultimate na upgrade naar Windows 10?
Een upgrade naar Windows 10, dus geen schone installatie, kan je binnen 1 maand na de upgrade terugdraaien.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Hoi Peter,
Dat is juist het probleem. Ik heb Windows 10 al langer dan 1 maand. Daarom overweeg ik een dual boot Windows 10 en Windows 7, maar ik heb begrepen dat Windows 10 wel na Windows 7 dual boot gemaakt kan worden, maar Windows 7 niet na Windows 10, maar zeker ben ik daar niet van.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Als je Windows 10 meer dan 30 dagen gebruikt, is de backup van je vorige Windows versie inmiddels gewist en is een downgrade niet meer mogelijk.

Heb je een complete systeembackup van je harde schijf met de vorige Windows versie, dan is dat de snelste manier.

Wat soms ook mogelijk is, is een complete reset van je computer naar de fabrieks-instellingen. Daarmee gaat echter wel alles op de harde schijf verloren maar wordt wel de vorige versie van Windows hersteld.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Hoi Peter, bedankt voor deze informatie. In plaats van een complete reset naar de fabrieksinstellingen is het formatteren van de C-partitie niet beter en dan Windows 7 installeren, omdat dan alleen de informatie van de C-schijf verloren gaat? 
Omdat je een dual boot niet noemt concludeer ik dat een dual boot vanaf Windows 10 en daarna Windows 7 erbij zetten echt niet mogelijk is.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Ik noem dual boot niet omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Hoi Peter,
Bedankt voor je gegeven adviezen. Aan je eerlijke antwoord in de laatste reactie heb ik toch ook wat gehad. Ik Kan verder gaan zoeken. Volgende  keer beter. Je kunt niet alles weten.

Vraag aan anderen: Wie heeft ervaring met dual boot en kan mij daarover adviseren. Ik ben vanaf Windows 7 Ultimate naar Windows 10 gegaan (langer dan een maand geleden) en wil weer terug naar Windows 7 Ultimate + Windows 10. Wie kan mij adviseren hoe dit onder deze omstandigheden te bereiken (als dit überhaupt mogelijk is)?


jackson0