Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:11:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Traag Internet / download  (gelezen 15799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Traag Internet / download
« Gepost op: 13 juni 2016, 07:41:19 »
Hallo,

Sinds een paar dagen is mijn Internet héééél erg traag en dan bedoel ik het downloaden / laden van pagina's / en dan met name pagina's met videobeelden. Maakt niet uit of het het 8 uur journaal is of iets van Youtube.
Het resultaat is haperen, stoppen, weer dat draaiende cirkeltje in beeld, kortom.... niet leuk.
Pagina's met veel beeld foto's en filmpjes zoals Facebook laden ook heel traag.
Ik hou de snelheid in de gaten met een programma dat Networx heet. Ik kan het natuurlijk ook met Taakbeheer, Prestaties, Ethernet doen maar met Networx in een hoekje is het een stuk makkelijker.
De download snelheid is incidenteel 1Mb maar gemiddeld komt deze niet boven de 300Kb uit.

De hardware:
Modem / WiFi router van provider, 6Mbps abonnement, 2 laptops HP15, ruim 2 jaar oud, beiden met W10 en Google Chrome als standaard browser (gesynchroniseerd op beide laptops) en Avast als virus scanner.

Wat heb ik al gedaan?
De snelheid getest (Speed test en Ping Test) met diverse programma's en allen aangeven: Download ruim 5Mbps en upload ruim 500Kbps.
Avast gedraaid, niets te rapporteren. Malware Bytes gedraaid, niets te rapporteren. ESET online scanner de nieuwste versie gedownload en gedraaid. Deze vind 2 threats maar loopt na 58 minuten vast en er verschijnen zwarte balken over de tekstregels (zie foto).

De foto is met een camera genomen omdat zelfs print screen dan ook niet meer werkt. Dit gebeurt dus op beide PC's.

Als ik op Popcorn een film bekijk dan wordt deze met tussen de 3 en 4 Mb gedownload maar Popcorn werkt natuurlijk zonder browser.
Het probleem doet zich ook voor met Firefox en IE11

Ik ben het spoor even kwijt. Wie heeft er een idee van wat er aan de hand is?

Ruud
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2016, 07:46:28 door Ruud_coco »
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Traag Internet / download
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2016, 18:24:29 »
Hoi Ruud,

Start opnieuw de ESET Onlinescanner.
Vink aan Download latest version of ESET Online Scanner.
Zodra de 2 bedreigingen gevonden zijn, stop het scannen.
Klik op "Save to text file.." geef als bestandsnaam "Eset.txt" en bewaar het op je bureaublad.
Klik vervolgens op "Finish", het scherm "Thank you for trying ESET Online Scanner" mag je daarna sluiten.
Post het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage in het volgende bericht.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Traag Internet / download
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2016, 04:13:11 »
Hoi Peter, goed nieuws en slecht nieuws. Het goede is dat het probleem op beide PC's is verdwenen. Het slechte nieuws, nou ja.... slecht, is dat ik niet echt weet waardoor het gekomen is.
Toen ik deze post maakte was het hier Zondagavond tegen twaalf uur. Ik ben er nog zo'n 2 uur mee bezig geweest en ben er om 2 uur smorgens mee gestopt. Vanmorgen nog een keer op elke PC ESET gedraaid en wat denk je.....?
Geen bedreigingen meer te vinden. Jippie!
Terugdenkend... ik had de box "automatisch opruimen bij afsluiten" aangevinkt.
Toen ESET crashte klikte ik op Stop, toen kwam er een discussie met Windows op gang... het programma reageert niet meer, wilt U echt stoppen, en nog een heleboel gediscussieer, afijn uiteindelijk ESET afgesloten.
Vermoedelijk heeft het afsluiten toch netjes plaatsgevonden en zijn de 2 bedreigingen op de ene en 3 op de andere PC keurig opgeruimd.

Dank to zover. Nu nog het krakende en wegvallende geluid op één van de laptops zien op te lossen.
Hiervoor heb ik al een nieuwe posting gestart: Krakend bijgeluid
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Traag Internet / download
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2016, 21:44:20 »
Mooi zo.