Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

121 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 03:52:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Scrollen  (gelezen 10328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jan261162
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Scrollen
« Gepost op: 28 augustus 2016, 22:10:17 »
Hallo,

Mijn PC heeft af en toe het probleem dat het constant naar beneden blijft scrollen. Als ik dan de PC opnieuw opstart gaat het weer een poosje goed soms gaat het een week goed maar het gebeurt ook wel vaker soms dagelijks. Ik heb windows 10 geinstalleerd en gebruik de Edge browser. Is er misschien iemand die hier een oplossing voor weet. Alvast bedankt voor uw antwoord.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:08:06 »
Hallo Jan,

Is dit hetzelfde probleem als in dit topic ?

Offline jan261162
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2016, 09:55:48 »
Hallo Peter,

Dat is hetzelfde topic het probleem blijft zich nog regelmatig voordoen en ik weet niet meer wat toen de oplossing was.
Ik vraag mij dus nu ook af of het misschien verstandig is om een nieuwe PC te gaan kopen gezien de leeftijd van de PC. Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2016, 18:35:40 »
Meerdere topic's over hetzelfde probleem is niet handig. Je andere topic is daarom verwijdert.

Laten we eens kijken wat er zoal op je computer geïnstalleerd is.

Download RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT
64-bit: RSITx64

Rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.

Offline jan261162
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #4 Gepost op: 1 september 2016, 10:05:08 »
Hallo Peter,

Ik heb de gegevens verzameld waar je naar vroeg, ik zal deze als bijlagen mee sturen.
Alvast weer bedankt ik hoop dat je er wat me kan en misschien zit hier de oorzaak bij.
Ik hoor weer van je.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #5 Gepost op: 1 september 2016, 18:43:14 »
Je bijlage log.txt is in werkelijkheid info.txt.
Post het bestand c:\rsit\log.txt daarom opnieuw.

Offline jan261162
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #6 Gepost op: 2 september 2016, 10:22:49 »
Hallo Peter,

Ik hoop dat dit het goede bestand is.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #7 Gepost op: 2 september 2016, 18:21:40 »
Ja, dat is het goede bestand.

Download Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
standardsearch;
emptyjava;
emptyflash;
emptyiecache;
emptyffcache;
emptychrcache;
torpigcheck;
C:\WINDOWS\tasks\Start PC Reviver for JANMEIERPC@Jan(logon).job;f
C:\WINDOWS\tasks\Start PC Reviver with delay for JANMEIERPC@Jan.job;f
C:\Program Files\ReviverSoft;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"Malwarebytes Anti-Exploit"=-;r64
gfiark;s
gfiutil;s
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Offline jan261162
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #8 Gepost op: 3 september 2016, 19:50:24 »
Hallo Peter,

Hierbij stuur ik jou de zoek-results.txt als bijlage.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #9 Gepost op: 3 september 2016, 20:58:47 »
Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\Start PC Reviver Schedule;f
C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\Start PC Reviver Update;f
C:\PROGRA~3\SUPERAntiSpyware.com;fs
C:\PROGRA~3\AVAST Software;fs
autoclean;
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Gebeurt dat 'scrollen naar beneden' alleen in een internet browser of ook in andere programma's ?

Offline jan261162
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2016, 12:00:18 »
Hallo Peter,

Dat naar beneden scrollen gebeurt in meerdere programma's als ik dan de browser of het programma afsluit en weer opnieuw opstart dan gaat het naar beneden scrollen weer gewoon door. Als ik de pc opnieuw opstart is het eerst weer een poosje goed maar sinds de afgelopen week is het veel erger geworden.
De nieuwe gevraagde bestanden heb ik weer als bijlage bijgesloten.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2016, 13:24:25 »
Sluit eens een ander toetsenbord of muis aan.
Geeft dat verbetering ?

Offline jan261162
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #12 Gepost op: 4 september 2016, 15:12:04 »
Hallo Peter,

Een andere muis heb ik al eens geprobeerd dat hielp niet. Ik kan nog wel proberen om een ander toetsenbord te gebruiken. Ik heb nog wel een ander voorstel als eventuele optie een back-up maken van documenten, muziek en foto's en dan een schone installatie uitvoeren ik weet niet wat jij hier van vindt.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #13 Gepost op: 4 september 2016, 15:16:03 »
Een schone installatie kan je doen. Probeer eerst een ander toetsenbord, is minder werk.

Offline jan261162
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re: Scrollen
« Reactie #14 Gepost op: 4 september 2016, 15:42:58 »
Hallo Peter,

Ik heb een ander toetsenbord en muis aangesloten, allebei beraad ik ga het een paar dagen uitproberen.
Ik laat je in de loop van de week wel even weten wat het resultaat is.
Ik wil je in ieder geval bedanken voor de hulp en de moeite die je voor mij gedaan hebt.

Met vriendelijke groet,

Jan Meier