Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

228 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:32:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: IE11 In Private  (gelezen 15458 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jaapo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
IE11 In Private
« Gepost op: 5 oktober 2016, 22:21:30 »
Ik weet niet, wat er misgegaan is, maar sinds vandaag gebeurt bij In Private het volgende: de computer zet bij het adres automatisch %20 ertussen en dan krijg ik natuurlijk de melding, dat deze website niet gevonden kan worden. Herstarten en resetten van IE11 heeft niet geholpen. Hoe krijg ik het weer goed?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: IE11 In Private
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2016, 23:30:28 »
Citaat
de computer zet bij het adres automatisch %20 ertussen
Waar ergens ertussen ?
Post een voorbeeld van een dergelijk adres.

Offline jaapo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: IE11 In Private
« Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2016, 01:20:28 »
Dat komt halverwege het adres er zomaar tussen. Bijv. ik zoek scandinavian short movie dan verschijnt er na Enter: scandinavian %20 short movie en dan krijg ik de melding, dat deze site niet gevonden kan worden, met de aanbeveling de verbinding te herstellen (is goed) of het adres juist te typen.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: IE11 In Private
« Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2016, 18:47:06 »
Citaat
Dat komt halverwege het adres er zomaar tussen. Bijv. ik zoek scandinavian short movie dan verschijnt er na Enter: scandinavian %20 short movie en dan krijg ik de melding, dat deze site niet gevonden kan worden,
Ik begrijp je nog niet denk ik. Als je iets zoekt, bijvoorbeeld met Google, dan heeft dat niets met een adres te maken. Een zoekopdracht als scandinavian short movie verandert in de zoekopdracht scandinavian %20 short movie ?

Post eens een screenshot met %20 ertussen. Dat maakt het wellicht duidelijker.
Hoe je een screenshot maakt lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.

Offline jaapo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: IE11 In Private
« Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2016, 22:50:42 »
Sorry, ik heb al verscheidene jaren een pc, maar ik doe er niet al te veel ingewikkelde dingen mee. Een screenshot maken heb ik nog nooit gedaan en zo te zien is het vrij ingewikkeld. Lijkt me ook niet nodig, want het merkwaardige probleem doet zich precies voor, zoals je het beschrijft. Ik snap er niets van. Ik zal onwillekeurig wel iets verkeerds hebben gedaan, dat komt vaker voor, maar meestal kan ik het dan wel weer oplossen. Nu zie ik het niet, vandaar mijn vraag hier. Er zijn ook wel andere forums, maar die zijn nogal vaag soms. Dit forum, wat ik enkele jaren geleden ook heb bezocht, lijkt me de grootste kans op een oplossing.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: IE11 In Private
« Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2016, 23:33:19 »
Citaat
Een screenshot maken heb ik nog nooit gedaan en zo te zien is het vrij ingewikkeld. Lijkt
Een screenshot zegt soms meer dan duizend woorden. Het lijkt misschien ingewikkeld maar dat is het niet. Oefening baart kunst.

Het teken %20 komt overeen met een spatie en wordt in url's gebruikt als een spatie bedoelt is.
Je gebruik dus Internet Explorer 11. Welke zoekpagina gebruik je voor de zoekopdracht scandinavian short movie ?.

Offline jaapo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: IE11 In Private
« Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2016, 22:17:00 »
Welke zoekpagina? Wat moet ik daar nou weer van begrijpen? Ik open IE11 (startpagina de "gewone"Nederlandse Google) Dan wil ik iets doen in In Private navigatie en klik dat aan in Beveiliging (van Internetopties). Dan typ ik de zoekopdracht en dan.... zie boven. Tot eergisteren altijd goed, en toen ineens dit vreemde verschijnsel. Een uitgebreide systeemscan levert ook niets op, evenmin de snelle scan van Norton. Dat heb ik eerst geprobeerd, na het andere, eerder beschreven. Ik moet dus nog rustig ervoor gaan zitten, om die malwarescan uit te voeren. Ik heb het probleem ook neergelegd bij de MS Community. Ik heb echt wel goede kennissen die dit voor mij zouden kunnen verhelpen, maar ik dacht, via de forums zal het ook wel simpel zijn. Niet dus.

Offline jaapo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: IE11 In Private
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2016, 22:42:10 »
Sorry, foutje. Ik schreef, dat ik Beveiliging opzocht in Internetopties, maar dat moet zijn Instellingen. By the way, ik krijg via de e/mail een bericht, dat er gereageerd is, maar in de forum/onderdelen is deze discussie nergens te vinden. Kennelijk is dit een berichtenwisseling en geen forumdiscussie. Enfin, laat het maar zo.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: IE11 In Private
« Reactie #8 Gepost op: 8 oktober 2016, 02:26:09 »
Citaat
Welke zoekpagina? Wat moet ik daar nou weer van begrijpen? Ik open IE11 (startpagina de "gewone"Nederlandse Google)
;Dat wilde ik graag weten. Niet iedereen gebruikt Google als startpagina en zoekpagina.

Citaat
Sorry, foutje. Ik schreef, dat ik Beveiliging opzocht in Internetopties, maar dat moet zijn Instellingen.
Die mogelijkheid zie ik niet in IE11, wel menu Extra - InPrivate navigatie.

Je kan de instellingen van IE11 eens herstellen naar de standaardwaardes, misschien lost dat het probleem op.
Klik op menu Extra - Internetopties - tabblad Geavanceerd - klik op de knop "Opnieuw instellen..."
Er verschijnt een nieuw venster, vink aan "Persoonlijke instellingen verwijderen". Klik dan op de knop "Opnieuw instellen".
Herstart IE11 en vertel of er verbetering is.