Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:20:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows 7 na Windows 10  (gelezen 11438 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Windows 7 na Windows 10
« Gepost op: 24 oktober 2016, 11:56:32 »
Omdat ik Visual Basic 6.0 niet geïnstalleerd kan krijgen onder Windows 10 door het virtual Javaprobleem, wil ik Windows 7 Ultimate opnieuw installeren. Ik vraag me echter af of dat geen problemen geeft, omdat Windows 7 de voorganger en niet de opvolger is van Windows 10. Of is het misschien beter de map Windows simpelweg te deleten en daarna Windows 7 te installeren?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 na Windows 10
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2016, 18:26:17 »
Je kan ook overwegen om een Windows 7 op een aparte harde schijf te installeren. Als je dan 1 van beide harde schijven aansluit, kan je met je bestaande computer ofwel Windows 10 gebruiken, ofwel Windows 7.

Simpelweg de map Windows verwijderen lijkt me niet te werken. Windows zit namelijk in meer mappen onderverdeeld.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 na Windows 10
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2016, 19:30:41 »
Dank je Peter. Dat is inderdaad waarschijnlijk het beste.  Kan de extra harde schijf ook een partitie zijn? Ik heb nog wel ruimte om een gebruikte partitie leeg te maken door de bestanden daarin te kopiëren naar ruimte op een andere partitie en de partitie daarna als systeempartitie te formatteren en Windows 7 daar op te zetten. Zijn er dan nog verdere bewerkingen nodig?

Groetjes,

jvdpeet

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 na Windows 10
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2016, 20:15:37 »
Dat moet ook kunnen. Lees deze informatie eerst eens door:
http://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-draai-je-windows-10-naast-windows-7-68456/

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 na Windows 10
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2016, 20:50:20 »
De opmerking onder "Dezelfde licentie?" in het ComputerToaal artikel, grlft fst ook voor een originele installatie-DVD?
Als je bij opstarten van Windows 10 op F2 drukt, kun je  dan zien of je een BIOS of een UEFI hebt?

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 na Windows 10
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2016, 20:52:20 »
Correctie: grlft m.z. geldt

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 na Windows 10
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2016, 22:02:52 »
Citaat
Als je bij opstarten van Windows 10 op F2 drukt, kun je  dan zien of je een BIOS of een UEFI hebt?
;De info BIOS-modus die msinfo32 laat zien is niet duidelijk genoeg ?

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 na Windows 10
« Reactie #7 Gepost op: 26 oktober 2016, 13:38:26 »
msinfo geeft voor BIOS-modus: verouderd en als BIOSversie AMI P01 A4 - 2012 en als versie 2.7. Ook  geeft het voor status beveiligd opstarten: niet ondersteund. Dus kennelijk hoeven we Secure Boot niet uit te zetten omdat het er niet is en idem Fast Boot omdat er geen UEFI is.
Doet het probleem met Dezelfde licentie? zich ook voor indien geïnstalleerd vanaf de oorspronkelijke installatie-DVD?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 na Windows 10
« Reactie #8 Gepost op: 26 oktober 2016, 18:12:07 »
Ik heb er geen ervaring mee maar zoals ik het lees heb je een geldige Windows 7 licentie-steutel nodig. Als je deze sleutel al gebruikt hebt voor een Windows 7 installatie die daarna is geupgrade naar Windows 10, zal deze originele Windows 7 sleutel niet meer werken.