Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:02:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: steeds trager wordende start  (gelezen 65499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #90 Gepost op: 2 december 2016, 20:18:47 »
Hallo Peter.

Dat heb ik gedaan, letters in het welkomscherm zijn nu veel groter, maar verder zie ik geen verschil.

Na de na 3 uur uitstaan was de starttijd 8 minuten.

Geen resultaat helaas!

E

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #91 Gepost op: 4 december 2016, 00:55:28 »
Nog even geduld, we kijken verder met een ander tooltje.

Download BootLogger.zip en bewaar het op je bureaublad.
Pak het bestand uit middels rechtsklik en kies "Alles uitpakken".
Voer het programma "BootLogger" uit als de computer langere tijd uitgestaan heeft.
Na afloop zal een zipbestand gemaakt zijn, genaamd "bootlog.7z".
Post dit zipbestand als bijlage.

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #92 Gepost op: 4 december 2016, 01:07:14 »
Het probleem doet zich voor bij een koude start ,  wat voor mij verwijst naar een hardware conflict .Zelf  gok ik het meest op een defecte geheugen module .
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #93 Gepost op: 5 december 2016, 17:03:00 »
Beste mensen van NL Computer Forum,

Heel Heel Heel hartelijk bedankt voor de hulp die jullie hebben geboden.
Het probleem is ondertussen opgelost. Deze middag gaf de monitor de geest en bleef  zwart.
Naar reparatie gebracht. Maar niet meer te verhelpen. Dus een nieuwe aangeschaft, en nu start de computer op in 33 seconden! Het  zat dus toch aan de monitor! Maar ik ben blij met het contact met het forum. Ik heb er veel van geleerd. Ik ga nu de boel schoonmaken en programma's opnieuw installeren. Daar zal ik vast wel weer problemen bij tegen komen en dan doe ik graag weer een beroep op jullie kennis, die veel groter is dan die van mij.
Samen weten we immers veel meer dan een!

E

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #94 Gepost op: 5 december 2016, 18:00:01 »
Een duurde even maar er is nu duidelijkheid.
Graag gedaan.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #95 Gepost op: 15 januari 2017, 16:02:23 »
Is het niet handiger om over te stappen naar een betrouwbaarder veiliger stabieler en sneller besturingssysteem?

Die tijd en ellende die mensen steken om Window's draaiende te houden, kan veel beter besteed worden aan het uitzoeken hoe een ander besturingsysteem werk, die veel sneller handiger stabieler en veiliger werken en ook nog eens gratis zijn.
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #96 Gepost op: 15 januari 2017, 18:10:45 »
Citaat
Is het niet handiger om over te stappen naar een betrouwbaarder veiliger stabieler en sneller besturingssysteem?
Nee, dat wordt een zinloze discussie. Iedereen heeft een keuze in het besturingssysteem, net zoals men een keuze heeft in automerken.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #97 Gepost op: 15 januari 2017, 19:14:41 »
Maar als je een bepaald automerk rijd en je moet er van alles bijkopen om veilig over de weg te rijden en door die beveiliging gaat de auto niet sneller dan 90 over de autoweg en na een halfjaar gaat de auto nog maar 60km/u. Bovendien om te kunnen rijden moeten ze er eerst een gaspendaal, verslellingspook en stuur bijkopen anders heb je niets aan die auto. En als je over de autoweg rijd en je ziet telkens het zelfde merk waar jij in rijd langs de kant staan met peg. En jij met dat automerk na 2 jaar ook stil komt te staan met peg of erger die auto gaat helemaal stuk. Kopen ze weer een nieuwe auto van dat zelfde merk, en weer kom je na 2 jaar stil te staan en die auto is weer helemaal stuk.

Is het dan nog wel verstandig om dat zelfde merk weer te kopen OF haal je gratis een ander automerk die snel is en wel door blijft rijden en veilig is, zonder van allerlij optie te moeten kopen om met de auto te kunnen rijden.

Is geen discussie !..ik vertel alleen maar de werkelijkheid, met die intentie om mensen te laten inzien dat er genoeg anders leuks in de wereld te krijgen is, zodat ze eens gaan informeren/verdiepen/lezen over andere auto merken.

Wat mij betreft helemaal geen discussie hoor )) Gewoon blij blijven..
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2017, 19:23:01 door carbon »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #98 Gepost op: 15 januari 2017, 21:11:49 »
Citaat
Wat mij betreft helemaal geen discussie hoor )) Gewoon blij blijven..
Mooi. Laten we daar bij houden. :D